رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد:

مهار کرونای افسار گسیخته با اعمال محدودیت های جدی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به اهمیت اعمال محدودیت‌ها گفت: پیک کرونا با اعمال محدودیت‌های اصولی‌تر، جدی‌تر و مداوم‌تر سریعتر و با مرگ و میر کمتری کنترل خواهد شد.

تصویر مهار کرونای افسار گسیخته با اعمال محدودیت های جدی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، پرویز قزلباش در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان در خصوص اعمال محدودیت های کرونایی افزود: زمانی که پیک کرونا در استان رخ نداده بود، بیشترین تست‌ها و بیماریابی در استان زنجان انجام می‌شد که همین روند همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این و با آغاز شیوع موج چهارم کرونا، در یکی از روستاهای شهرستان ماهنشان با طغیان ویروس بیش از سه هفته محدودیت‌های جدی در این روستا برقرار شد، اضافه کرد: پس از آن نیز روستاهای دیگری به دلیل بروز همین وضعیت با محدودیت مواجه شدند.

این مسوول تاکید کرد: زمانیکه بیماری به سمت اوج می‌رود بیماریابی و انجام آزمایشات مهم است اما اعمال محدودیت‌ها نقش اساسی را در این زمینه ایفا می‌کند.

وی در خصوص وضعیت کنونی بیماری در استان نیز گفت: شب پنجشنبه ۱۱۵ نفر در استان بستری شدند، از این تعداد پی سی آر ۶۱ بیمار مثبت شد و به نظر می رسد در حوزه سرپایی روند خطی شدن را رصد می کنیم که امیدواریم این رصد تداوم یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان همچنین داروی تزریقی رمدسیویر را جزو داروهای اصلی برای درمان بیماری بیان کرد و گفت: در زمان حاضر یک داروی مشخص برای درمان کرونا وجود ندارد، این داروها فقط در درمان بیماری تاثیرگذار است و روند مرگ و میر را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا بر اساس اولویت اعلامی از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود اظهار داشت: کادر درمان یا افرادی که در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، در اولویت اول تزریق قرار دارند.

این مسوول خاطرنشان کرد: افرادی که وارد مطالعه تزریق واکسن کوبایی _ ایرانی می شوند تا هفت ماه بعد از تزریق تحت پوشش حوزه بهداشت و درمان و بیمه نیز قرار خواهند گرفت.

منبع: ایرنا

284336