چهار هزار ۶۰۰ مورد مزاحمت تلفنی در اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی ثبت شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۶۳ هزار تماس تلفنی امسال با اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی برقرار شد که چهار هزار و ۶۰۰ مورد آن مزاحمت بوده است.

تصویر چهار هزار ۶۰۰ مورد مزاحمت تلفنی در اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی ثبت شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، دکتر پریا بهرامی روز جمعه افزود: مزاحمت ها بیشتر از سوی خطوط همراه اعتباری و باجه های تلفن عمومی است که در طول شبانه روز انجام می‌شود و به زمان مشخصی محدود نیست.

وی اظهار داشت: این درحالی است که برخی از تماس‌ها محدود به مزاحمت تلفنی نیست و به درخواست آمبولانس و حتی اعزام آمبولانس نیز منجر می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲۹ هزار تماس نیز در سه ماه اول امسال با عنوان سایر (آتشنشانی، ساعت گویا و مخابرات ) با ۱۱۵ استان برقرار شده است.

دکتر بهرامی افزود: کادر درمان مراکز فوریت‌های پزشکی استان امسال به ۹ هزار و ۱۰۰ مصدوم و هفت هزار و ۶۶۷ بیمار کمک درمانی ارایه کردند.

وی اظهار داشت: ارایه خدمات برای سه مورد غرق شدگی، ۴۹ مسمومیت با گاز دی اکسیدکربن، ۳۸۰ مورد انواع مسمومیت‌ها، ۶۲۵ بیماری قلبی، ۸۸۲ مبتلا به اختلالات تنفسی،۳۵ نفر اورژانس زنان، سایر بیماری‌ها در سال جاری از سوی فوریت‌های استان انجام شده و نیز هفت هزار و ۵۵۸ نفر در سال جاری خدمات درمانی از اورژانس استان دریافت کرده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: امسال ۱۴ هزار و ۳۸۶ مورد حوادث مرتبط با حمل و نقل و بیماری در سامانه اورژانس استان ثبت شده است.

۵۸ پایگاه اورژانس زمینی یک پایگاه هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری در استان مرکزی خدمات‌رسانی دارد.

325969