رئیس اورژانس و مدیریت حوادث علوم پزشکی اهواز:

خدمات رسانی اورژانس در بعضی نقاط به دلیل عدم آنتن‌دهی با اختلال مواجه شد

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز از اختلال در خدمات رسانی اورژانس در بعضی نقاط استان به دلیل عدم آنتن‌دهی خبر داد.
تصویر خدمات رسانی اورژانس در بعضی نقاط به دلیل عدم آنتن‌دهی با اختلال مواجه شد

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، فرهنگ کره بندی رئیس اورژانس و مدیریت حوادث علوم پزشکی اهواز پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: کرونا به عنوان بیماری قرن هر بار جهش‌های جدید یافته و حتی افراد واکسینه شده را در خطر می‌اندازد؛ اورژانس یکی از پایه‌های کمک به بیماران کرونایی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۸۰۴ بیمار کرونایی توسط اورژانس جابجا شده اند، افزود: فقط شب گذشته ۵۴ نفر بیمار کرونایی جابجا شده و به صورت متوسط یک سوم از اعزام بیماران مربوط به کرونایی ها بوده است.

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به لزوم بسیج عمومی در حوزه واکسن از فعال شدن یک واحد پایگاه واکسیناسیون خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۳ نفر را واکسینه کردیم که ۵۵۲ نفر آنها طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شده است؛ حتی اعزام بین بیمارستانی و پروازهای بالگرد اورژانس هوایی را به بیماران مبتلا به کرونااختصاص دادیم.

کره بندی با اشاره به انجام ۹۳ هزار و ۱۵۴ مأموریت در سال گذشته کره بندی یادآور شد: در این بین یک هزار و ۹۹۰ مأموریت توسط اتوبوس آمبولانس‌ها انجام شده و ۱۳ هزار و ۱۷۷ مورد آن در حوزه کرونا بوده است.

وی عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و ضمن استفاده از ماسک و عم حضور در اماکن شلوغ و سربسته حتماً به موضوع واکسیناسیون توجه جدی داشته باشند.

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به واکسینه شدن تمام پرسنل اورژانس خوزستان و ابتلای ۲۹۳ نفر از آنها به کرونا ادامه داد: سه بالگرد فعال در اورژانس هوایی استان داریم که با توجه به ظرفیت‌های خوزستان و شعاع پروازی از ظرفیت استان‌های همجوار استفاده و متقابلاً در صورت نیاز آنها را پوشش می‌دهیم؛ پیگیر اختصاص یک بالگرد دیگر به نقاط شمال شرقی مثل ایذه یا مسجدسلیمان نیز هستیم.

کره بندی با اشاره به توجه اورژانس به استفاده از تکنولوژی‌های نوین و طراحی نرم افزار آسایا (اتوماسیون اداری اعزام آمبولانس) بیان کرد: در گذشته بعد از تماس‌های مردمی، ثبت حوادث به صورت دستی انجام و با بی سیم به پایگاه اورژانس برای اعزام به مأموریت اعلام می‌شد ولی با تعریف این نرم افزار تمام تماس کاربران ضبط و قابل بررسی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۲ پایگاه شامل ۴۵ پایگاه شهری و ۶۷ پایگاه جاده‌ای اورژانس در سطح دانشگاه علوم پزشکی اهواز فعال است که بر اساس چارت سازمانی نیاز به احداث ۷۱ پایگاه دیگر داریم؛ نبود آمبولانس و مشکلات اعتباری پرسنلی از جمله دلایل این عقب ماندگی است.

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: ۸۴۲ نفر پرسنل سازمانی در حال خدمت رسانی داریم که با توجه به کمبود نیرو نسبت به چارت طرح ارتقای بهره وری را اجرا کردیم؛ هرچند کار پرسنل بیشتر شده ولی تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا از ایجاد هرگونه خللی در خدمات رسانی‌ها جلوگیری کنیم.

کره بندی در پاسخ به این سوال که در مناطق صعب العبور استان اختلالی در خدمات رسانی‌ها به دلیل عدم آنتن دهی موبایل ایجاد می‌شود، گفت: در برخی از مناطق استان، جاده‌های اصلی و حتی بزرگراه‌ها این مشکلات را داریم و برای حل آن تمام مناطق حد فاصل محورهای ارتباطی بین شهری که فاقد آنتن دهی موبایل هستند را به تفکیک اپراتور به مخابرات و استانداری خوزستان اعلام کردیم.

وی با اشاره به انجام پنج مأموریت گرمازدگی در سال گذشته و دو مأموریت در سال جاری ادامه داد: در فصل زمستان بیشترین نگرانی برای حوادث مسمومیت با گاز CO۲ و در فصل تابستان نیز غرق شدگی است که از عموم مردم تقاضا داریم نکات ایمنی مربوطه را رعایت کنند؛ سال گذشته هشت مورد غرق شدگی و امسال نیز تاکنون ۱۳ مورد داشته ایم.

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که از زمان شروع کرونا برای اورژانس پیش آمد، افزایش تماس به خاطر وحشت مردم از کرونا بود که سامانه ۳۳۱۱ را با اپراتورهای پزشک به صورت شبانه روزی برای پاسخ به سوالات کرونایی مردم تعریف و حجم تماس‌های اورژانس کاهش یافت.

کره بندی با اعلام این خبر که ۱۹ پایگاه آماده بهره برداری و ۹ پایگاه در حال ساخت در استان وجود دارد، یادآور شد: میانگین حضور آمبولانس در صحنه برای شهر اهواز بین ۱۱ تا ۱۲ دقیقه هست که استاندارد حضور تکنسین‌های پایگاه اورژانس شهری ۹ دقیقه است؛ میانگین حضور پرسنل پایگاه‌های جاده‌ای استان نیز بین ۱۶ تا ۱۷ دقیقه و استاندارد کشوری آن بین ۱۴ تا ۱۵ دقیقه است.

منبع:مهر

330902