پرداخت 97 درصد از مطالبات گندم‌کاران خراسان جنوبی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از پرداخت 97 درصد مطالبات گندم‌کاران در طرح خرید تضمینی گندم خبر داد.
تصویر پرداخت 97 درصد از مطالبات گندم‌کاران خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، مجید اسداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تاکنون ۲ هزار و ۸۰۱ تن گندم در قالب ۷۴۴ محموله به مراکز خرید استان تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: ارزش ریالی گندم خریداری شده تاکنون ۱۳۷ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال است که از این رقم ۱۳۴ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال معادل ۹۷ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی اظهار داشت: مدت زمان پرداخت هزینه به کشاورزان به طور میانگین یک هفته یا کمتر از این میزان بوده که نسبت به سالیان گذشته بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

وی عنوان کرد: خرید تضمینی گندم از کشاورزان خراسان جنوبی از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

اسداللهی گفت: به دلیل خشکسالی‌های متوالی و تاثیر آن بر بخش کشاورزی، میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم گندم در طرح خرید تضمینی از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان سال قبل امسال به پنج هزار تومان افزایش یافته است.

سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در خراسان جنوبی ۲۱ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح ۴۳ هزار تن گندم برداشت شود.

منبع:ایرنا

328406