ابلاغ ۳ هزار میلیارد ریال برای اشتغال در خراسان جنوبی

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از اختصاص سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری به استان به منظور ر توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی خبر داد.
تصویر ابلاغ ۳ هزار میلیارد ریال برای اشتغال در خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اکبر اکبری‌راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به منظور توزیع عادلانه فرصت‌های شغلی در بین مناطق کشور، ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بین ۲۱ اداره و نمایندگی و مناطق کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح استان توزیع شده است تا برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی اقشار جامعه بویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد هزینه شود.

وی با اشاره به نقش موثر کمیته امداد امام خمینی (ره) در ایجاد اشتغال، اقتصاد و درآمد خانوارهای روستایی، تثبیت جمعیت، توانمندی شغلی و سایر در مناطق محروم و روستایی استان افزود: این اعتبارات نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته است.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: ‌این تسهیلات برای حمایت از اشتغال مولد از طریق بانک‌های عامل توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌ زایی به ۲۱ نمایندگی، اداره و مناطق کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح استان ابلاغ شده و ۱۲ بانک عامل در سطح استان مکلف به پرداخت این تسهیلات هستند.

اکبری‌راد عنوان کرد: سقف این تسهیلات در سال گذشته ۵۰ میلیون ریال بوده که براساس مصوبه شورای عالی اشتغال در سال جاری به هزار میلیون ریال افزایش یافته است.

وی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سال گذشته بالغ بر ۱۱۸ میلیارد تومان از این محل اعتبار داشته که با تلاش مضاعف در سطح استان بیش از اعتبارات ابلاغ شده را هزینه کرده و توانسته ۲ هزار و ۶۴۵ شغل ایجاد کند.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی افزود: همچنین ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل اعتبارات بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری به بهزیستی استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات بین جامعه هدف بهزیستی و به منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی هزینه خواهد شد که این تسهیلات توسط ۱۷ بانک عامل پرداخت خواهد شد.

اکبری راد تصریح کرد: اعتبارات جز یک بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری در اجرای بند «ب» ماده ۸۳ قانون برنامه ششم و ماده ۵۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور به مددجویان و کار فرمایان طرح‌های اشتغال پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: این تسهیلات قرض‌الحسنه برای حداقل ۵۰ درصد طرح‌های اشتغال مددجویی با اولویت زنان سرپرست خانوار با بازپرداخت هفت ساله و به منظور بهبود شرایط زندگی، خودکفاسازی، پایداری حیات و خود اتکایی مالی پرداخت خواهد شد.

منبع:ایرنا

330369