روش رئیسی برای مقابله با کرونا در کشور

رئیس جمهور امروز با حضور در داروخانه به مردم اطمینان داد خواسته شان را پیگیری می‌کند.
تصویر روش رئیسی برای مقابله با کرونا در کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، شیوع سویه دلتای ویروس کرونا در ایران آنقدر با قدرت پیش رفته که توانسته شرایطی فوق بحرانی به کشورمان تحمیل کند؛ اوضاعی آنقدر وخیم که منجر شده آخرین سنگر‌های قابل اتکا هم در حال فروپاشی باشند و دیگر کسی نتواند مدعی شود که بیماری پشت در بیمارستان نماند یا دارو و سرم برای درمانش نیافت!


این وضعیتی است که در بسیاری از مناطق کشورمان حاکم شده و در آمار‌هایی کرونایی نیز مشهود است. اعداد و ارقامی که روند رو به رشدشان، ترس به دلمان می‌اندازد و نگرانمان می‌کند که آیا شرایط بدتر از این خواهد شد؟ آیا قرار است به روز‌های تیره و تار هند برسیم که خاستگاه سویه دلتای کروناست؟!


بی شک چنین فرجامی پیش رویمان خواهد بود اگر تغییری در اوضاع به وجود نیاورده و بخواهیم همان گونه که تا به امروز با کرونا مقابله کردیم ایم، مقابله کنیم؛ رفتاری که تا امروز اغلب ستادی بوده است، به این صورت که مسئولان پشت در‌های بسته و با رعایت فاصله گذاری با هم به بحث و مشورت می‌پرداختند و تصمیم می‌گرفتند.


البته که ناکارآمدی این شیوه حالا اظهر من الشمس شده است؛ اما راه چاره چیست؟ رئیسی که تازه سکان امور کشور را به دست گرفته، در این مدت کوتاه نشان داده، به دنبال تغییر در این وضعیت و یافتن راه چاره است؛ این را می‌شود از برگزاری نشست‌های ویزه در این خصوص دریافت یا حتی از چند اقدام شگرف وی در روز‌های اخیر.


از جمله این اقدامات، حضور سرزده وی در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران و بازدیدش از بخش‌های کرونایی بود که دو روز پیش رقم خورد. بازدید از یکی از شلوغ‌ترین بیمارستان‌های دولتی در کشورمان که در این ایام کرونا نزدیک شدن به آن هم کار هر کسی نیست، به ویژه اگر مسئول باشید و نگران ابتلا به کووید ۱۹؛ نگرانی‌ که رئیسی نشان داد برایش موضوعیت ندارد.


اما آیا حضور رئیس جمهور در یکی از مراکز فعال در عرصه مقابله با کرونا و صحبت با کادر درمان، بیماران و خانواده‌های ایشان، یک اتفاق بود؟ عصر دیروز و پس از آنکه خبر رسید رئیس جمهور روانه یکی از شلوغ‌ترین داروخانه‌های کشور شده و رودررو با مردم، گلایه هایشان، کمبودهایشان و نگرانی هایشان را شنیده و با صبوری به ایشان پاسخ گفته، مشخص شد که الگویی جدید جایگزین الگوی قبلی مدیریت کرونا در کشورمان شده است.


این را می‌شود از تامل در سخنان صمیمانه رئیسی با مردمی دریافت که ساعت‌ها در سالن انتظار و معابر اطراف داروخانه‌های دولتی می‌ایستند تا بلکه داروی مورد نیاز بیماران شان را بیابند، بلکه با تعرفه دولتی آن را خریداری کنند، بلکه قرص یا آمپولی که گفته می‌شود برای درمان بیمار کرونایی شان ضروری است، تهیه کنند و چه بسا خواسته شان از حضور در ازدحام جمعیت، خیلی کوچک و در حد چند سرم باشد.


مردمی که حالا دیده اند رئیس جمهوری دنبال مهار کروناست که برخلاف همتای قبلی اش، فاصله کوتاه میان دفتر ریاست جمهوری تا داروخانه ۲۹ فروردین را بی هیچ تشریفاتی طی می‌کند تا بی واسطه شنونده گلایه‌ها و سخنان مردم باشد تا بعد بتواند در جلسات متعدد ستادی، بهتر تصمیم بگیرد نه اینکه مبنای تصمیماتش سخنان وزیرانی باشد که برخی شان مدعی اند برترین در جهان در مدیریت کرونا هستند!


این تغییر الگو را می‌شود در سخنان رئیسی دید که می‌گوید «باید با درد مردم دردمان بگیرد» و با همین دیدگاه میان مردمی می‌رود که کرونا امانشان را بریده است. حضور در ازدحام جمعیتی که بی شک ریسک ابتلا به کرونا در آن بالاست و همین دلیل ساده کافی است تا هیچ مسئولی خواستار انجام این کار نباشد و نتیجه، بی اطلاعی مسئولان از حال و روز مردمی شود که می‌دانند حیات خودشان و اطرافیانشان در گروه حضور در این ازدحام هاست!


اقدامی در خور تقدیر که وقتی می‌شنویم، رئیس جمهور در جمع مردم در داروخانه وعده می‌دهد که خواسته هایشان را پیگیری خواهد کرد و تاکید می‌کند که برخی از این پیگیری‌ها در روز جمعه (امروز) و در چند نشست با کمیسیون‌های ستاد ملی مقابله با کرونا کلید خواهد خورد، به شدت امیدبخش جلوه می‌کند، تا جایی که اطمینان پیدا می‌کنیم وضع تغییر خواهد کرد و بحران حتما مهار خواهد شد.


بحرانی که برای مهارش، باید ابعادش را شناخت و رئیسی نشان داده که در این مسیر گام برمی‌دارد و در جلسات فاصله گذاری شده، منتظر شنیدن درباره ابعاد آن از زبان افرادی که برخی شان سالهاست ازدحام جمعیتی ندیده اند، نیست! تفاوتی که امیدواریم در سایه اقدامات رئیس جمهور، در رفتار دیگر مسئولان هم دیده شود تا آثار مثبت بیشتری را در زمان کوتاه تری شاهد باشیم.

منبع:تابناک

331568