تداوم امدادرسانی هوایی به مناطق سیل زده

رئیس جمعیت هلال احمر از تداوم امدادرسانی هوایی به مناطق سیل زده خبر داد و گفت: حمایت های معیشتی و روانی از شهروندان متاثر از سیل در دستور کار است.

تصویر تداوم امدادرسانی هوایی به مناطق سیل زده

به گزارش سایت خبری پرسون، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در ارتباط تلفنی با برنامه صبح بخیر ایران در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده گفت: روز گذشته در راستای بررسی میدانی روند امدادرسانی به شهروندان وارد استان هرمزگان شدیم. خوشبختانه به همت استاندار جهادی استان هرمزگان همکاری خوبی انجام و خدمات خوبی به آسیب دیدگان از سیل ارائه شد.

وی افزود: آب از منازل شهروندان نیز تخلیه و اقلام زیستی و بسته‌های غذایی در میان شهروندان توزیع شده است. مردم استان هرمزگان مردمی نجیب و بسیار خوب هستند و شایسته دریافت بهترین خدمت‌اند و ما تا آخرین لحظه در کنار مردم استان هرمزگان خواهیم بود. با وجود اینکه خسارت‌های زیادی به شهروندان وارد شده اما آنها قدردان خدمت رسانی‌ها بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: وضعیت در استان فارس و کرمان پایدار است. در استان سیستان و بلوچستان نیز بارندگی تمام شده اما راه‌های مواصلاتی همچنان مسدود است و به همین علت بواسطه ناوگان هوایی امدادرسانی به مردم شهرستان‌های کنارک و چابهار در دستور کار قرار گرفته است.

کولیوند ادامه داد: ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در عرصه کمک رسانی به خوبی حاضر شدند و سه فروند هواپیما در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفت و به این وسیله بزرگ‌ترین محموله امدادی به مناطق سیل زده ارسال شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در تشریح عملیات امدادرسانی به مناطق سیل زده گفت: در ابتدا عملیات جست و جو و نجات در دستور کار قرار گرفت، سپس اسکان اضطراری برای سیل زدگان فراهم شد و اکنون نیز اقلام زیستی در میان شهروندان توزیع شده است. حمایت‌های خدماتی و روانی نیز از سیل زدگان انجام خواهد شد و تا بازگشت مناطق جنوبی کشور به وضعیت عادی، از تمام ظرفیت ملی بهره خواهیم جست تا زندگی شهروندان وضعیت مناسبی پیدا کند.

منبع: مهر

378930