ورود سالانه 50 دانشجوی خارجی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: سالانه بیش از 50 دانشجوی خارجی برای تحصیلات پزشکی وارد دانشگاه می‌شوند.
تصویر ورود سالانه 50 دانشجوی خارجی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، حسن سراج امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون 200 دانشجو از کشورهای پاکستان، عراق، لبنان، افغانستان و نیز تعدادی از کشور‌‌‌های شمال آفریقا و آسیایی برای تحصیل در رشته پزشکی در‌دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول تحصیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: در سال هزارو 392 معاونت بین الملل دانشگاه با ساختار‌ جدید در قالب آموزش دانشجویان غیر ایرانی و شهریه پرداز، تبلیغات بین المللی، راه‌اندازی سایت انگلیسی، تولید محتوا برای توریست درمانی با همکاری معاونت پژوهشی و‌ آموزشی‌ به‌ فعالیت پرداخته است.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه استان‌فارس‌ بعد از تهران و مشهد رتبه سوم را در توریست درمانی و گردشگر پزشکی به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: اعزام دانشجویان پزشکی طی‌ یک دوره 3 ماهه به کشور‌‌های هدف برای کسب تجربه، فرهنگ سازی، آموزش زبان فارسی، ارتباط با نخبگان به ویژه اساتید ایرانی خارج از کشور برای تبادل تحقیقات و پژوهش از دیگر خدمات معاونت بین‌لملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

سراج بیان داشت: قبل از آغاز شیوع بیماری کرونا 11 دانشجوی پزشکی از کشور‌‌های بلژیک، استرالیا، نیوزلند، آلمان، انگلیس و آمریکا دوره‌های کوتاه مدت آموزشی را فراگرفته‌ و هم اکنون نیز هیچ‌گونه دانشجوی‌ انصرافی نداشته‌ایم.

وی بیان داشت: دوره‌های آموزش کلاسیک، آزمایشگاهی، بالینی و نیز کلاس‌های توجیهی، پویش فرهنگ بین‌الملل سازی، فعالیت‌های مجازی و نیز راه‌اندازی رشته‌ دارو سازی برای دانشجویان خارجی از دیگر خدمات علمی و پژوهشی معاونت بین‌الملل است.

405541