ورود سالانه 2 هزار دانشجو به دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز‌ گفت: سالانه 2 هزار دانشجو در رشته پزشکی وارد دانشگاه‌ شیراز‌ می شوند.
تصویر ورود سالانه 2 هزار دانشجو به دانشگاه علوم پزشکی شیراز

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، معاوه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سالانه بیش از 2 هزار دانشجو وارد دانشگاه علوم پزشکی شیراز می شوند.

محسن رازقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رشته‌ها کارشناسی، کارشناسی ارشد ناپیوسته، مقاطع دستیاری، دستیاری تخصصی و نیز فوق تخصص دستیاری از جمله ورودی‌های دانشگاه شیراز است.

وی بیان داشت: در 6 شهرستان استان فارس دانشکده حوزه سلامت در حال فعالیت هستند و این روند در حال افزایش است.

رازقی تصریح کرد: عمده‌ترین چالش و شکاف دردانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش‌های دولتی و خصوصی است و در این راستا برای برطرف شدن این معضل، میزان خدمات درمانی در بخش دولتی به اندازه بخش خصوصی ارائه می شود.

وی در مورد خدمات بیمه‌ای بیان داشت: افزایش سرانه هزینه درمان، خدمات نیز برای اقشار جامعه با کیفیت ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه نظام سلامت بهم بیوسته است، افزود: برای ارائه خدمات درمانی علاوه بر دانشگاه با همت و تلاش سازمان امور استخدامی، اداری، بیمه‌ها و دیگر مراکز خدماتی فعالیت‌های چشمگیری ارائه می‌ کنند.

معاون حوزه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست افزود: هر ترم تحصیلی 50 دانشجوی خارجی و به همان اندازه فارغ التحصیل و در مجموع 220 دانشجو از کشور‌‌های هند، پاکستان، افغانستان، عراق، بحرین، سوریه، اندونزی، مالزی، سوریه و سومالی در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فارغ‌التحصیل می‌شوند.

حسن سراج اظهار داشت: نخستن عمل پیوند کبد در تاجکستان از سوی یکی از پزشکان متخصص این کشور که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فارغ‌التحصیل شده بود با موفقیت انجام گرفته است.

وی در مورد افزایش دانشجو گفت: با ارائه دفترچه شماره 2 کنکور از سوی سازمان سنجش ظرفیت پذیرش دانشجو اعلام می شود.

504722