چند نوع آفتاب سوختگی داریم؟

یک متخصص پوست و مو درباره انواع آفتاب سوختگی های فصل تابستان با علائم شایع توضیحاتی ارائه داد.
تصویر چند نوع آفتاب سوختگی داریم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، امیرهوشنگ احسانی با اشاره به بیماری‌های آفتابی گفت: افرادی که بیماری آفتابی دارند، به نور آفتاب حساس شده و در تماس با نور آفتاب دچار ضایعات پوستی مانند کهیر آفتابی می‌شوند که فرد در مواجهه با آفتاب دچار خارش و قرمز شدن پوست می‌شود و با دوری از آفتاب درمان می‌شود.

او افزود: در بیماری پلی مورفیک آفتابی، فرد در تماس با آفتاب، بعد از چند ساعت ضایعاتی همچون دانه‌های قرمز روی دست و روی صورتش ایجاد می‌شوند که بعد از چند روز دوری از آفتاب رفع می‌شوند.

احسانی با اشاره به بیماری XP بیان کرد: در این بیماری افراد واکنش طبیعی نسبت به آفتاب دارند؛ اما نور آفتاب باعث سرطان در پوست آن‌ها می‌شود و منجر به ایجاد ضایعاتی پوستی سرطانی و پیش سرطانی خواهد شد. این بیماران باید از ضد آفتاب‌های وسیع استفاده و تا حد امکان از تماس با آفتاب دوری کنند.

او ادامه داد: آفتاب سوختگی پدیده دیگری که دارد این است که برخی افراد طولانی مدت در معرض آفتاب قرار می‌گیرند و پوستشان دچار سوختگی می‌شود. آفتاب سوختگی ۴ درجه دارد، از قرمز شدن پوست تا تاولی شدن پوست که شدیدترین آن، درمان بسیار سخت و طولانی دارد.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: آفتاب سوختگی در درجات ۳ و ۴ باعث ایجاد گوشت اضافه و لکه‌های غیر قابل درمان می‌شود. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی‌ها باید از ضد آفتاب، کلاه و دستکش استفاده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

492172