معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی:

صنایع دستی به عنوان ابزار اقتصاد هویت بنیان باید رونق یابد

معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع دستی و میراث ناملموس کشور زمینه و ابزار اقتصاد هویت بنیان است و باید رونق یابد.
تصویر صنایع دستی به عنوان ابزار اقتصاد هویت بنیان باید رونق یابد

به گزارش سایت خبری پرسون، مریم جلالی شامگاه سه شنبه در آئین اختتامیه جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه ملی صنایع دستی در زنجان، با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و همچنین صنایع دستی فرصت ارزشمند برای توسعه و معرفی ظرفیت‌های صادراتی و اقتصادی این بخش است، گفت: صنایع دستی و میراث ناملموس کشور زمینه و ابزار اقتصاد هویت بنیان است و باید این بخش از اقتصاد رونق یابد و این مدل از اقتصاد، مردمی و خانواده محور است.

وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی در شهر زنجان، افزود: جشنواره آش و نمایشگاه صنایع دستی ۲ رویداد ملی مهم در تقویم گردشگری و حاصل میزبانی گرم مردم زنجان است.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی فرصتی ارزشمند برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان زنجان است، گفت: امیدواریم با برگزاری این جشنواره‌ها بتوانیم زنجان را به جهان شناسانده و این جشنواره بین‌المللی شود.

جلالی ساخت صنایع دستی فلزی در زنجان را به عنوان یک، مزیت در زمینه ساخت و صادرات صنایع دستی عنوان کرد و ادامه داد: امروزه زنجان به شهر صنایع دستی شهره است و هنرمندان آن از فلز بی جان و بی روح، هنر می‌آفرینند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه جشنواره ملی آش به‌عنوان بزرگترین رویداد شهر در تقویم رویدادهای کشور ثبت شده است، گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف در زنجان، شهر را تبدیل به شهر جشنواره‌ها کرده است.

سعید صفوی با اشاره پروژه فاخر مجموعه سبزه میدان قلب زنجان است و مقرر شد تا غرفه‌های آن نمودی از یک ایران کوچک باشد، افزود: این مجموعه چهار هکتاری در آینده نزدیک محل تلاقی هنرمندانی از سراسر کشور خواهد بود و طبق گفته شهردار؛ فرآیند مزایده آن انجام شده است و امیدواریم پس از طی مراحل اداری شاهد حضور شرکت‌های متخصص باشیم.

منبع: مهر

522364