مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی:

چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با حضور تولیدکنندگان این محصول با ارزش و محصولات صنایع دستی در کوهسرخ برگزار شد.
تصویر چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مشهد، جواد موسوی اظهار کرد: برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با مشارکت مردم و شورای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی، اجرا فرمان مقام معظم رهبری و شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: برای مشارکت مردم دستگاه‌های دولتی و عمومی باید زمینه را فراهم کنند که در شهرستان کوهسرخ با انسجام به‌وجود آمده، زمینه فراهم شده است.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در اجرای رویداد گردشگری جشنواره ریواس، به ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری همکاری کردند که از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

موسوی یادآور شد: توسعه گردشگری شهرستان کوهسرخ بر مبنای ظرفیت‌هایی از جمله گردشگری کشاورزی، گردشگری روستایی، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی برنامه ریزی شده که اجرای برنامه‌ها در این مسیر روند رو به رشدی دارد و تاکنون شش اقامتگاه بوم گردی، شش خانه مسافر در شهرستان آماده بهره برداری شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی همچنین صنایع‌دستی را از دیگر ظرفیت‌های شهرستان کوهسرخ عنوان کرد و افزود: طی دو سال گذشته ۸ کارگاه صنایع دستی در رشته‌های فرت بافی، گلیم بافی و دوخت‌های سنتی، گیوه بافی و قلاب بافی فعال شده و مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و اشتغال مستقیم حدود ۴۰ نفر فراهم شده است.

وی گفت: صنایع‌دستی و گردشگری در یک چرخه و زنجیره ارزش قرار دارند و وابسته به یکدیگرند، رونق گردشگری موجب فروش محصولات صنایع دستی و کشاورزی نیز شده و اقتصاد شهرستان را پویا کرده است.

منبع: مهر

636639