وسایل ضروری در هنگام خرید دوچرخه

هنگام خرید دوچرخه خرید وسایل ایمنی و لوازم جانبی آن نیز بسیار ضرروی است. در واقع خرید دوچرخه، در حالتی می­تواند برای شما لحظات خوبی را به دنبال داشته باشد که امنیت را در کنار این لحظات، همراه خود داشته باشید. دوچرخه سواری، یک فعالیت فیزیکی به شمار می­آید که به عنوان یک نوع رشته ورزشی نیز شناخته می­شود. با این حساب، بدیهی است که هر نوع فعالیت فیزیکی، ملزم به رعایت اصول ایمنی است.
تصویر وسایل ضروری در هنگام خرید دوچرخه

به گزارش سایت خبری پرسون، هنگام خرید دوچرخه خرید وسایل ایمنی و لوازم جانبی آن نیز بسیار ضرروی است. در واقع خرید دوچرخه، در حالتی می­تواند برای شما لحظات خوبی را به دنبال داشته باشد که امنیت را در کنار این لحظات، همراه خود داشته باشید. دوچرخه سواری، یک فعالیت فیزیکی به شمار می­آید که به عنوان یک نوع رشته ورزشی نیز شناخته می­شود. با این حساب، بدیهی است که هر نوع فعالیت فیزیکی، ملزم به رعایت اصول ایمنی است. لذا اولین نکته­ای که یک دوچرخه سوار باید در مورد آن اطلاعات داشته باشد، این است که لوازم جانبی مورد نیاز هنگام دوچرخه سواری، چه وسایلی را شامل می­شوند و یا راهنمای خرید لوازم جانبی دوچرخه چیست. به عنوان مثال همه ما می­دانیم که استفاده از لوازمی چون کلاه، دستکش و.. در حین دوچرخه سواری، یک ضرورت است؛ در ادامه این مطلب به نقد و بررسی خرید وسایل ایمنی دوچرخه سواری، می پردازیم.

وسایل ایمنی دوچرخه سواری

همان­طور که اشاره کردیم، دوچرخه سواری به عنوان یک فعالیت فیزیکی و ورزشی باید تضمین شده باشد؛ به گونه­ای که امنیت شما در حین دوچرخه سواری تامین شود. تنها راه تامین این امنیت، تهیه وسایل ایمنی دوچرخه سواری است. البته پیش از اقدام به خرید، خوب است با این لوازم آشنا شوید و در رابطه با آن­ها اطلاعاتی کسب کنید:

بوق و زنگ دوچرخه

بوق و زنگ دوچرخه برای تامین امنیت در دوچرخه سواری مورد استفاده قرار میگیرند. با استفاده از بوق یا زنگ، دوچرخه سواران میتوانند به خودروها و سایر رانندگان اطلاع دهند و در صورت نیاز، از برخورد یا تصادف جلوگیری کنند.

تلمبه دوچرخه

تلمبه دوچرخه یک نوع لوازم جانبی است که به صورت قابل حمل در دوچرخه نصب میشود. با استفاده از تلمبه، در صورت بروز مشکل فنی یا حادثه، دوچرخه سواران میتوانند به دیگر دوچرخه سواران یا خودشان، در صورت خالی شدن باد لاستیک­ها کمک کنند.

چراغ دوچرخه

چراغ دوچرخه برای تامین امنیت در شرایط نور کم و تاریکی مورد استفاده قرار میگیرد. با نصب چراغ دوچرخه در جلو و عقب دوچرخه، دوچرخه سواران میتوانند در شب و در برابر خودروها و سایر رانندگان قابل مشاهده باشند.

روکش زین دوچرخه

روکش زین دوچرخه به دوچرخه سواران کمک میکند تا از زین دوچرخه در صورت ترکیدگی و خرابی محافظت کنند. این نوع لوازم جانبی به دوچرخه سواران اطمینان میدهد که در صورت نیاز، میتوانند به سرعت زین دوچرخه را تعمیر کنند و از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری به عمل آورند.

سبد دوچرخه

سبد دوچرخه نیز به عنوان یک نوع لوازم جانبی شناخته می­شود که برای حمل و نقل اشیاء و بار کوچک در دوچرخه مورد استفاده قرار می­گیرد. با استفاده از سبد دوچرخه، دوچرخه سواران میتوانند اشیاء را به صورت ایمن و استفاده آسان در دوچرخه حمل کنند و از سقوط یا از دست رفتن آنها جلوگیری کنند.

باربند دوچرخه

باربند دوچرخه نیز می­تواند یک نوع لوازم جانبی باشد که برای حمل بارهای سنگین و حجیم در دوچرخه استفاده میشود. با استفاده از باربند، دوچرخه سواران میتوانند بارهای سنگین را به صورت ایمن و استفاده آسان در دوچرخه حمل کنند و از سقوط یا از دست رفتن آنها جلوگیری کنند.

کیلومتر شمار دوچرخه

کیلومتر شمار دوچرخه یک لوازم جانبی است که برای نمایش فاصله طی شده و سرعت دوچرخه سوار در دوچرخه استفاده میشود. با استفاده از کیلومتر شمار، دوچرخه سواران میتوانند مسافت طی شده را نظارت کنند و بر روی سرعت خود کنترل داشته باشند.

لوازم جانبی مورد نیاز هنگام دوچرخه سواری

تفاوتی نمی­کند که شما یک دوچرخه سوار حرفه­ای باشید یا مبتدی، به هرحال، مجموعه­ای از لوازم جانبی برای تامین امنیت و راحتی در دوچرخه سواری، مورد نیاز شما هستند:

دستکش دوچرخه

دستکش دوچرخه برای محافظت دستها در طول سواری و افزایش راحتی دوچرخه سواران استفاده میشود. این لوازم جانبی به دستها از آسیبهای جزئی مانند خشکی، خراش و درد محافظت میکند و همچنین اصطکاک دستها با دسته دوچرخه را کاهش میدهد.

قمقمه آب

قمقمه آب نیز یک نوع لوازم جانبی است که برای نگهداری آب و آبمیوه در طول سواری استفاده میشود. با استفاده از قمقمه آب، دوچرخه سواران میتوانند هیدراته شده و از خستگی و خشکی در طول سواری جلوگیری کنند.

کلاه ایمنی دوچرخه

استفاده از کلاه ایمنی دوچرخه، از بروز آسیب­ها و صدمات به مهم­ترین قسمت بدن یعنی سر، جلوگیری می­کند و همچنین به دوچرخه سواران اطمینان میدهد که در صورت سقوط یا برخورد، سر آنها محافظت شده و از بروز خطرات جدی جلوگیری میشود.

کیف دوچرخه

کیف دوچرخه برای حمل اشیاء شخصی مانند کیف پول، گوشی همراه و کلیدها در طول سواری استفاده میشود. با استفاده از کیف دوچرخه، دوچرخه سواران میتوانند اشیاء شخصی را به صورت امن و در دسترس در طول سواری حمل کنند و از سقوط یا از دست رفتن آنها جلوگیری کنند.

قطعات و تجهیزات مهم در خرید دوچرخه

افزون بر لوازم ایمنی، یک سری تجهیزات و قطعات هستند که در زمان خرید دوچرخه، وجود دارند که برای امنیت بیشتر، به صورت دوره­ای مورد بررسی قرار می­گیرند تا تهی، تعویض یا تعمیر شوند، این تجهیزات شامل موارد زیر می­شوند:

ترمز دوچرخه

ترمز دوچرخه برای کنترل سرعت و توقف دوچرخه استفاده میشود. این وسیله به دوچرخه سواران امکان کنترل بهتر و ایمنی در حرکت را میدهد.

تیوپ دوچرخه

تیوپ دوچرخه بخشی از لاستیک دوچرخه است که هوا را در خود نگه میدارد و به دوچرخه سواران امکان تعمیر و تعویض سریع تایر در صورت پنچر شدن را میدهد.

جک دوچرخه

جک دوچرخه برای دوچرخه سواران امکان تعمیر و تعویض قطعات دوچرخه را در مسیر فراهم میکند. با استفاده از جک دوچرخه، سواران میتوانند دوچرخه را بالا ببرند و به راحتی به قطعات زیرین آن دسترسی پیدا کنند.

زنجیر دوچرخه

زنجیر دوچرخه برای انتقال قدرت از پدال به چرخهای دوچرخه استفاده میشود. این نوع از تجهیزات برای دوچرخه سواران امکان حرکت بهتر و صحیحتر را فراهم می­کند.

زین دوچرخه

زین دوچرخه بخشی از صندلی دوچرخه است که برای جلوگیری از لغزش و نشستن راحت در طول سواری استفاده میشود و به دوچرخه سواران امکان راحتی و استحکام در طول سواری را میدهد.

سیستم دنده دوچرخه

سیستم دنده دوچرخه برای تغییر نسبت دنده در دوچرخه استفاده میشود و امکان تغییر سرعت و تنظیم نسبت قدرت بهتر را مهیا می­کند.

طبق قامه دوچرخه

طبق قامه دوچرخه بخشی از قاب دوچرخه است که برای نگهداری و حمل بارهای سنگین استفاده میشود.

راهنمای خرید لوازم جانبی دوچرخه

به منظور خرید دوچرخه و وسایل ایمنی دوچرخه سواری یا قطعات مورد نیاز، باید به نکات مهمی در این رابطه توجه داشته باشید. لطفا راهنمای خرید لوازم جانبی دوچرخه را جدی بگیرید، چرا که ممکن است شما یکی از لوازم را مانند زین دوچرخه، با بهترین کیفیت و قیمت مطلوب تهیه کنید، اما این وسیله با مدل و نوع دوچرخه شما سازگار نباشد. لذا در هنگام خرید لوازم جانبی و وسایل ایمنی دوچرخه سواری، به موارد زیر برای خرید، دقت داشته باشید.

  • مدل و نوع دوچرخه
  • برند
  • جنس
  • قیمت
  • کیفیت

خرید دوچرخه به همراه وسایل ایمنی دوچرخه سواری از فروشگاه بایکی لند

در نهایت، لازم است اشاره کنیم که برای خرید لوازم جانبی و وسایل ایمنی با کیفیت و مقرون به صرفه، نیاز است که به یک منبع خرید معتبر مراجعه فرمائید. برای این منظور، بایکی لند به عنوان یک فروشگاه برتر دوچرخه و لوازم مربوطه، همراه شماست تا افزون بر ارائه راهنمای خرید لوازم جانبی دوچرخه، بهترین تجربه خرید را برای شما به ارمغان آورد.

منبع: بایکی لند

545830