رخدادهای طبیعی بخش لاران را تهدید می کند

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بخش لاران به لحاظ رخدادهای طبیعی در رتبه اول شهرستان شهرکرد قرار دارد.
تصویر رخدادهای طبیعی بخش لاران را تهدید می کند

به گزارش سایت خبری پرسون، خسرو کیانی اظهار کرد: بخش لاران علاوه‌بر کم برخوردار بودن متأسفانه در رتبه اول شهرستان شهرکرد به لحاظ رخدادهای طبیعی قرار دارد یعنی حوادثی مانند سیل، برف و کولاک، آتش‌سوزی و خشکسالی این بخش را تهدید می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نگاه مدیریت بحران استان به بخش لاران ویژه است، افزود: سال گذشته از محل اعتبارات ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران اعتبارات خوبی به این بخش تخصیص داده شد برای مثال در بخش تملک ۱۴۱ میلیارد ریال در قالب ۱۳ پروژه حوادثی به بخش لاران اختصاص پیدا کرد که این مبلغ به صورت کامل جذب شد.

وی ادامه داد: سال گذشته در بخش تسهیلات کشاورزان خسارت دیده ۵۶۸ فقره با اعتباری بالغ‌بر ۸۸ میلیارد ریال، تسهیلات بخش مسکن ۱۸۱ فقره، بخش معیشتی ۹۷ فقره با اعتباری بالغ‌بر ۳۹ میلیارد ریال و صندوق بیمه حوادث کشور ۱۰۸ فقره در بخش لاران ثبت سامانه شدند که به مرور زمان پرداخت می‌شوند.

کیانی عنوان کرد: در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات امدادی موجود در کل چهارمحال و بختیاری تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد اما سالیانه به صورت کشوری و متمرکز از محل ماده ۱۷ اعتبار در اختیار سازمان دهیاری و شهرداری‌های کشور قرار می‌گیرد که سال گذشته دو هزار میلیارد تومان به این استان اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پشتیبانی مدیریت بحران نیز به صورت ویژه اقدام به تهیه ۶ دستگاه تیغه برف‌روب، یک دستگاه آتش‌نشانی و یک دستگاه بیل بکهو برای بخش لاران کرد که این ماشین‌آلات تحویل داده شده و درحال بهره‌برداری هستند.

منبع: مهر

575211