پیشرفت 13 درصدی ساخت راه‌ روستایی گنجه بدره

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان ایلام از پیشرفت 13 درصدی ساخت راه‌ روستایی گنجه از توابع شهرستان بدره خبر داد.
تصویر پیشرفت 13 درصدی ساخت راه‌ روستایی گنجه بدره

به گزارش سایت خبری پرسون، "سید زاهدین چشمه خاور" اظهار کرد: پی کنی دیوار حائل پروژه راه روستایی گنجه از توابع شهرستان بدره به طور کامل انجام و پیمانکار در حال خاکبرداری این مسیر است و طی روزهای آتی عملیات احداث و بتن‌ریزی دیوار حائل آغاز خواهد شد.

وی افزود: برای اجرایی این پروژه راه روستایی تعداد هفت دستگاه ابنیه، ۶۰ متر دیوار حائل، ۳۰ هزار متر مکعب خاکریزی و ۱۲۴ هزار مترمکعب خاکریزی انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: بر اساس قرارداد منعقد شده با پیمانکار مربوطه این پروژه آبان ماه سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

چشمه خاور بیان کرد: برای تکمیل این پروژه راه روستایی اعتباری بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی در خصوص عملیات اجرایی راه روستایی بلوطستان از توابع شهرستان ملکشاهی نیز، گفت: زیرسازی این محور با عملیات خاکی به حجم ۲۱۰ هزار متر مکعب به طول یک کیلومتر و با تعداد سه دستگاه ابنیه در حال حاضر توسط پیمانکار مربوطه در مراحل پایانی کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه و همچنین ۲ پروژه دیگر که در این مسیر ارتباطی قرار دارند، راه دسترسی برای مردم این روستا میسر و همچنین فاصله شهر "زرین آباد" تا مرکز استان ۲۵ کیلومتر کاهش می یابد.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا

586598