رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس:

بودجه 1403 شهرداری مشهد با رویکرد اقتتصادمقاومتی است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از اقدامات شاخص شهرداری که براساس سیاست‌های شورای شهر در این جهت صورت گرفته، ایجاد مراکز رویش نوین بوده که در حال حاضر هفت مرکز رویش در حاشیه شهر فعال است و در سه ماهه اول سال آینده چهار مرکز دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.
تصویر بودجه 1403 شهرداری مشهد با رویکرد اقتتصادمقاومتی است

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، حسن موحدیان امروز ۳۰ بهمن‌ماه، در صدوششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد، ضمن تبریک مجدد اعیاد شعبانیه و ۲۹ بهمن‌ماه، روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، اظهار کرد: یکی از رویکردهای غالب بر بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری باید تکیه بر اصل اقتصاد مقاومتی به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر شهر و در سطح کلان کشور باشد.

وی با بیان اینکه نکته مورد تاکید ما، کاهش هزینه‌های غیر ضرور و تمرکز بر درآمدهای پایدار و توسعه عمران شهر است، عنوان کرد: اهمیت کارآفرینی کاملا روشن و مشخص است، با وجود اینکه شورای شهر و شهرداری نقش موثر و مستقیمی در این حوزه ندارد اما به جد دغدغه‌مند این حوزه هستیم.

موحدیان افزود: یکی از اقدامات شاخص شهرداری که براساس سیاست‌های شورای شهر در این جهت صورت گرفته، ایجاد مراکز رویش نوین با هدف ایجاد اشتغال و رونق درآمدزایی به ویژه در محلات هدف بازآفرینی و مناطق کم‌برخوردار بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در حال حاضر هفت مرکز رویش در حاشیه شهر فعال است. در این مراکز تاکنون بیش از ۷۰۰ نفر به مرحله آموزش و اشتغال رسیده‌اند. ۱۰ مرکز رویش از محل پروژه‌های زودبازده و یک مرکز رویش نیز از محل بودجه ملی در دست احداث است.

وی اضافه کرد: براساس گزارش شهرداری در سه ماهه اول سال آینده چهار مرکز دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. قطعا این مراکز موجب امیدآفرینی و تقویت هویت محلی در محلات مورد نظر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تبریک ۱۱ شعبان، روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، یک مجموعه مدیریتی جوان را تجربه می‌کند که نشان از باورمندی ما به جوانان است. دیگر تجلی باورمندی شورای ششم به جوان، تشکیل کمیسیون ویژه ورزش و جوانان بوده که اقدامات مختلف و متنوعی در این جهت صورت گرفته است.

موحدیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون حوزه جوانان که بسیار حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه همگان به ویژه نسل جوان قرار گیرد، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید دغدغه‌های نسل جوان را برطرف کنند و به حداقل برسانند. نسل جوان، نسل مولد و پویای کشور است و پرداختن به این حوزه تضمین‌کننده آینده کشور و رشد و توسعه همه‌جانبه آن است.

منبع: ایسنا

610760