۶۳۰ اصفهانی با گاز مونوکسیدکربن مسموم شده اند

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان از مسمومیت ۶۳۰ نفر در استان اصفهان با گاز مونوکسیدکربن تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد.
تصویر ۶۳۰ اصفهانی با گاز مونوکسیدکربن مسموم شده اند

به گزارش سایت خبری پرسون، ازاصفهان:محسن زمانی، سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۶۳۰ نفر در استان اصفهان، براثر استنشاق گاز سمی مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند که توسط کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی به بیمارستان منتقل و یا به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شد.

وی به بیشترین شهرستان‌های دارای مصدومان دچار مسمومیت با CO اشاره کرد و افزود: پس از شهرستان اصفهان به ترتیب شهرستان‌های فریدن، سمیرم، نجف آباد، شهرضا، گلپایگان و خمینی‌شهر دارای بیشترین مصدوم ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بودند.

زمانی تصریح کرد: بیشترین علت‌های مسمومیت با CO در این مدت، انتشار گاز مونوکسیدکربن بر اثر استفاده از زغال برای گرمایش، استفاده از پیک نیک، اشکال در دودکش بخاری و آبگرمکن و نقص فنی در اجاق گاز بوده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان بیان کرد: سردرد، سرگیجه، تهوع و بی‌قراری، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید و کبودی دست و پا و دور لب از جمله علائم مسمومیت با CO است؛ در حقیقت این علائم شبیه سرماخوردگی است، لذا در صورت مواجهه ناگهانی با این علائم، به مسمومیت با مونوکسیدکربن شک کنید.

وی ادامه داد: در صورت روبرو شدن با فرد مسموم، به سرعت مصدوم را از محل آلوده وارد هوای آزاد کرده، وسیله گرمازا را خاموش و درب و پنجره را باز کنید و سپس سریعا با اورژانس 115 تماس بگیرید.

منبع: فارس

611942