نکات مهم برای انتخاب و نگهداری گردنبند طلا

ما امروز و در این مقاله قرار است در مورد «نگهداری و تمیز کردن گردنبند طلا» صحبت کنیم و هم برای تمیز کردن گردنبند طلا و هم برای نگهداری گردنبند طلا، راه‌ها و روش‌های راحت و آسانی را به شما آموزش دهیم.
تصویر نکات مهم برای انتخاب و نگهداری گردنبند طلا

به گزارش سایت خبری پرسون، گردنبند طلا یکی از مهم ترین چیز در استایل شماست؛ داشتن چندین مدل اکسسوری طلا در استایل، سبب می‌شود که شما زیباتر و جذاب تر به نظر برسید؛ برای همین، خرید طلا بسیار کاری مهم و ظریفی است؛ زیرا شما با خرید طلا، در اصل در حال خرید جذابیت و جلوه استایل خود هستید!

بله، درست است گردنبند طلا بسیار در ظاهر و استایل شما اثر گذار است، اما اگر درست از آن نگهداری کنید و مراقب آن باشید و در زمان کثیف شدن، آن را تمیز کنید و در اصل، روش‌های نگهداری و تمیز کردن گردنبند طلا را بدانید!

ما امروز و در این مقاله قرار است در مورد «نگهداری و تمیز کردن گردنبند طلا» صحبت کنیم و هم برای تمیز کردن گردنبند طلا و هم برای نگهداری گردنبند طلا، راه‌ها و روش‌های راحت و آسانی را به شما آموزش دهیم.

نگهداری و تمیز کردن گردنبند طلا، چطور امکان پذیر است؟

می‌دانیم که هر چیزی نحوه نگهداری مخصوص به خودش را دارد؛ از ابزار الکترونیکی گرفته تا پوشاک و... . طلا و جواهر یا بهتر بگوییم اکسسوری طلا نیز نحوه نگهداری مخصوص به خودش را دارد و اگر به طور درست نگهداری شود و به طور مداوم تمیز شود؛ به طور ماندگار درخشان خواهد بود و جلا خود را حفظ خواهد کرد.

ما در ادامه به روش های نگهداری درست و تمیز کردن گردنبند طلا در خانه پس از خرید طلا اشاره خواهیم کرد و شما را در این امر، راهنمایی می کنیم.

آیا نگهداری از گردنبند طلا به شیوه درست و تمیز نگه داشتن آن، مهم است؟!

پاسخ این سوال یک جواب قطعی و یقینی دارد و آن هم بله است! به طور قطع نگهداری درست از گردنبند طلا پس از خرید طلا سبب می‌شود که گردنبند طلا زیبا و جذاب بماند و دچار آسیب و ضربه و... نشود. به طور مثال، ممکن است شما پس از یک مهمانی برگشته‌اید و گردنبند طلا زیبایتان در دستتان است و با آن می خوابید، احتمال وجود دارد که این گردنبند طلا در حین خواب، دچار آسیب بشود و مثلاً زنجیرش پاره شود و آن زیبایی خود را نداشته باشد! پس بسیار مهم است که شما بدانید چطور از گردنبندهای طلا خود نگهداری کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا روش های تمیز کردن و نگهداری از طلا را برای شما بیان کنیم.

روش‌های نگهداری درست از گردنبند طلا پس از خرید طلا

گردنبند طلا خود را در محفظه‌ ای امن قرار دهید.

از جعبه ‌هایی که برای نگهداری جواهرات هستند برای محافظت از طلاها استفاده کنید. همان جعبه‌ای که پس از خرید طلا، گالری طلا به شما تحویل داد، برای نگهداری از گردنبند طلا بهترین گزینه خواهد بود.

بدون گردنبند طلا، شنا کنید.

اگر خیلی استخر می ‌روید گردنبند طلای خود را با خود نبرید! حتی بهتر است که در زمان حمام کردن هم اکسسوری‌های طلا خود را در بیاورید و بدون گردنبند طلا حمام کنید.

در هنگام خواب و استراحت، بهتر است که گردنبند طلا خود را در بیاورید.

پیش از این، در مورد نگهداری از گردنبند طلا در هنگام خواب صحبت کردیم و مثال زدیم.

روش های تمیز کردن گردنبند طلا پس از خرید طلا

گردنبند طلا باید هر از چند گاهی تمیز شود و جلا پیدا کند. روش های تمیز کردن گردنبند طلا بسیار متفاوت هستند، ما در ادامه به دو روش از آن ها اشاره خواهیم کرد که شما می توانید گردنبند طلا خود را با این روش تمیز کنید.

روش آب و صابون

برای پاک کردن هر نوع آلودگی مثل چربی دست، خاک و.. می ‌توانید از روش آب و صابون استفاده کنید. در ابتدا باید یک ظرف را از آب پر کنید، سپس مقداری از صابون مایع یا مایع ظرفشویی بدون فسفات را (توجه داشته باشید که فسفات سطح گردنبند طلا را می ‌خورد و در کل گردنبند طلا را از بین می‌ برد) را درون ظرف بریزید. گردنبند طلا را وارد محلول آب و صابون کنید و کمی با دست روی سطح گردنبند طلا بکشید. اگر همچنان گردنبند طلا درخشش خود را به دست نیاورد، می‌توانید از یک مسواک با پُرزهای نرم استفاده کنید و مسواک را وارد محلول آب و صابون کنید و روی طلا بکشید. سپس گردنبند طلا را کامل آبکشی کنید تا کامل از صابون پاک شود و آن را کنار گذارید تا کامل خشک شود. توجه کنید تا زمانی که طلا به طور کامل خشک نشده است؛ از آن استفاده نکنید!

روش استفاده از جوش شیرین

برای استفاده از این روش، شما به جوش شیرین، یک ظرف یا کاسه، مقداری نمک و مقداری فویل آلومینیوم نیاز دارید. فویل آلومینیوم را درون ظرف قرار دهید، به طوری که قالب ظرف شود، سپس مقداری نمک اضافه کنید، سپس مقداری جوش شیرین به ظرف حاوی نمک و فویل آلومینیوم اضافه کنید و ظرف را به مدت 2 دقیقه درون ماکرویو قرار دهید یا روی گاز، حرارت دهید. سپس آب گرم را به مخلوط جوش شیرین و نمک اضافه کنید. پس از مخلوط شدن مواد با یکدیگر، گردنبند طلای مورد نظر خود را به مدت ده دقیقه در آن خیس کنید. دقت کنید که زمان بیشتری نگذرد. سپس با یک پنبه یا پارچه‌ی نرم بدنه‌ی طلاها و گوشه ‌های آن را تمیز کنید. پس ‌از این که هیچ لکه‌ای بر روی آن باقی نماند، با آب گرم طلا را شسته و با یک پارچه ‌ی نرم خشک ‌کنید.

پاسخ به سوالات متداول

آیا اهمیت دارد که از طلا مراقبت کنیم و آن را تمیز کنیم؟

برای استفاده طولانی و بلند مدت از طلا، همانطور که در کل مقاله مطرح شد، بسیار موثر است که از طلا به شیوه درست و اصولی نگهداری کنید و آن را حتماً به موقع تمیز کنید.

روش‌های مطرح شده برای تمام اکسسوری‌های طلا هستند؟

بله، برای تمام اکسسوری‌های طلا، مثل گوشواره طلا، گردنبند طلا، دستبند طلا و انگشتر طلا این روش ‌ها کاربرد دارند و می ‌توانید برای تمیز کردن طلاهایتان از آن‌ها استفاده کنید.

کلام آخر

تمیز نگهداشتن طلا، هم عمر آن را بالا می‌ برد و هم به درخشش همیشگی ‌اش کمک می ‌کند. امیدواریم که نکات مطرح شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را در روش ‌های مختلف تمیز کردن طلا، راهنمایی کرده باشیم.

منبع: گالری طلا سنجاق

613775