آخرین وضعیت معلم و ۵ دانش آموز مراغه ای

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:حال معلم و ۵ دانش آموز مدرسه روستایی در مراغه مساعد است
تصویر آخرین وضعیت معلم و ۵ دانش آموز مراغه ای

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود سعادتی مدیر آموزش و پرورش مراغه طی تماس تلفنی با معلم آسیب دیده در این حادثه، جویای احوال آسیب‌دیدگان این حادثه شد و از اتخاذ تدابیر لازم جهت ادامه روندآموزشی دراین روستا خبر داد.

ویبا اشاره به اینکه اقدامات لازم برای جمع‌آوری مدارس کانکسی دارای ۱۰ دانش‌آموز بیشتر انجام شده است، گفت: در سال جدید نیز برچیده شدن مدارس کانکسی با جمعیت دانش‌آموزی کم‌تر از ۱۰ نفر در دستور کار قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز گفت: متأسفانه کانکس روستای «باغ‌یری» توسط اهالی و با استفاده از جرثقیل یکی از دستگاه‌های اجرایی کمی جابجا شده بود و همین موضوع می‌تواند در وقوع حادثه اثرگذار باشد.

اکبریان با بیان اینکه این کانکس حدود ۹ سال قبل جاگذاری شد، افزود: یکی از ساکنان مجاور مدرسه با این تصور که کانکس حدود یک متر در زمین متعلق به وی قرار دارد، از راننده جرثقیل خواهش کرده بود تا آن را جابه‌جا کند.

گفتنی است پیش از این گفته شده بود که کانکس مدرسه در روستای «باغ‌یری» مراغه در حالی بر اثر گردباد یا تندباد واژگون، و به مصدومیت پنج دانش‌آموز و یک معلم منجر شد که اهالی و شاهدان حادثه از متصل نبودن این کانکس به زمین خبر می‌دهند.

اما رییس اداره هواشناسی مراغه در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد به کار بردن واژه «گردباد» برای حادثه «باغ‌یری» صحیح نیست و افزود: لازمه تشکیل گردباد صعود هواست و در این فصل از سال امکان وقوع گردباد وجود ندارد.

«رامین حاجی‌زاده» افزود: به کار بردن واژه تندباد برای حادثه روز گذشته صحیح‌تر است؛ ضمن توجه به اینکه اگر کانکس به زمین متصل باشد، امکان ندارد که یک کانکس با وجود حضور دانش‌آموزان و معلم در داخل آن، بر اثر تندباد واژگون شود.

بعد از این اظهارات بود که مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز گفت: متاسفانه کانکس روستای «باغ‌یری» توسط اهالی و با استفاده از جرثقیل یکی از دستگاه‌های اجرایی کمی جابجا شده بود و همین موضوع می‌تواند در وقوع حادثه اثرگذار باشد.

«حسین اکبریان» با بیان اینکه این کانکس حدود ۹ سال قبل جاگذاری شد، افزود: یکی از ساکنان مجاور مدرسه با این تصور که کانکس حدود یک متر در زمین متعلق به وی قرار دارد، از راننده جرثقیل خواهش کرده بود تا آن را جابه‌جا کند.

منبع: مهر

635533