با پیگیری فرماندار تکاب صورت گرفت:

اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تکاب آغاز شد

اجرای طرح نهضت ملی مسکن با عملیات خاکبرداری، تسطیح و آماده سازی زمین محل احداث واحدهای مسکونی به مساحت ۴۴هزار مترمربع در اراضی ابتدای جاده بیجار باحضور فرماندار تکاب آغاز شد.
تصویر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تکاب آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، از تکاب؛ فرماندار تکاب امروز در بازدید میدانی از روند آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن گفت: طرح نهضت ملی مسکن از طرح های محرومیت زدایی دولت سیزدهم است که اجرای آن در این شهرستان به دلیل نبود زمین دولتی و اوقافی بودن عمده اراضی تکاب تاکنون به تاخیر افتاده بود.

اسماعیل حیدری آزاد با بیان اینکه با پیگیری های فرمانداری و همراهی اداره راه و شهرسازی، ۴۴ هزار مترمربع زمین در محدوده کنار مجتمع مسکن مهر ابتدای جاده بیجار شناسایی و با مجوز کمیسیون ماده پنج استانداری آذربایجان غربی به طرح نهضت ملی مسکن در تکاب اختصاص یافت، افزود: این زمین از طریق اداره راه و شهرسازی به بنیاد مسکن تحویل داده شده و بنیاد مسکن هم در حال تهیه نقشه های احداث طرح مسکن ملی است که با همراهی همه دستگاه ها از جمله شهرداری، نظام مهندسی و ادارات خدمات رسان آب و فاضلاب، برق و گاز با توجه به تاخیر ایجاد شده شاهد تسریع در اجرای این طرح خواهیم بود تا اراضی پس از آماده سازی به سرعت در اختیار افراد متقاضی و ثبت نام کنندگان قرارگیرد.

وی اظهار کرد: باتوجه به وسعت ۴۴ هزار مترمربعی طرح نهضت ملی مسکن در تکاب تاکنون ۱۱۵ قطعه زمین به مساحت های ۲۵۰ تا ۳۰۰ مترمربع تعریف شده که در هر قطعه ۳ واحد مسکونی احداث خواهدشد که برای ۳۰۰ خانواده این زمین ها برنامه ریزی و آماده سازی می شود تا تحویل متقاضیان جهت احداث مسکن گردد.

فرماندار تکاب بیان کرد: پس از آماده سازی و تحویل زمین با استفاده از تسهیلات مناسب پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی که به متقاضیان اعطا خواهدشد، واحدهای مسکونی براساس طرح و نقشه های تایید شده احداث می شود که با وجود اینکه این زمین ها برای ۳۰۰ نفر متقاضی در حال آماده سازی است اما تاکنون ۱۵۶ نفر از این متقاضیان آورده اولیه داشته اند.

حیدری آزاد با اشاره به اینکه مابقی افراد که در جمع ۳۰۰ نفر با قرعه کشی انتخاب شده اند، مبالغ آورده اولیه را واریز کنند تا روند واگذاری زمین به آنها نیز انجام شود، ادامه داد: همه دستگاه ها از جمله شهرداری و نظام مهندسی و سایر دستگاه ها برای اجرای سریع این طرح همکاری کنند و در صدور پروانه ساخت و تایید نقشه ها و سایر مجوزها با کمترین هزینه و رایگان کردن برخی خدمات از جمله عوارض شهرداری اقدام نمایند تا روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن بلافاصله پس از آماده سازی زمین شروع شود و دراختیار مردم قرارگیرد.

همچنین رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تکاب نیز در این بازدید با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان راکد بود که با پیگیری فرماندار فعال شد، گفت: برای اجرای این طرح ابتدا زمینی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع تهیه شده بود که پاسخگوی نیاز متقاضیان ثبت نام کننده در طرح نبود و با پیگیری های فرماندار تکاب از کمیسیون ماده پنج استانداری، زمین محل احداث واحدهای نهضت ملی مسکن به ۴۴هزار مترمربع افزایش پیدا کرد.

توحید ابراهیم زاده افزود: بعد از تحویل زمین موردنیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، همه اقدامات اولیه از جمله عوارض، توپوگرافی منطقه و نقشه تفکیکی اراضی تهیه و آماده شده و در حال حاضر ۱۱۵ قطعه هرکدام با مساحت ۲۵۰ تا ۳۰۰ مترمربع در قالب ۳۰۰ واحد مسکونی شامل هرقطعه ۳ واحد برای متقاضیان ساماندهی می شود.

وی با تشریح روند اجرای این طرح در تکاب بیان کرد: قرعه کشی واگذاری زمین ها انجام شده و اکنون برای ۹۵ قطعه زمین تفکیکی توسط شهرداری تکاب دستور نقشه صادر و برای ۳۶ قطعه نقشه تهیه شده است و نقشه ها آماده ارجاع به شهرداری از طریق نظام مهندسی است.

وی اظهار داشت: پس از تایید نقشه ها توسط مجری و ناظر ذیصلاح نظام مهندسی، پروانه ساخت احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در اراضی جنب مسکن مهر در ورودی شهر تکاب از سمت بیجار صادر و عملیات احداث آنها شروع خواهدشد.

شهردار تکاب هم در این بازدید گفت: باتوجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن برای تولید و تامین مسکن اقشار کم درآمد برنامه ریزی شده، و با توافقی که در کمیسیون ماده پنج استانداری آذربایجان غربی انجام شد، شهرداری حق تفکیک اراضی و عوارض مربوط به ماده ۱۰۱ را از متقاضیان اخذ نکرده است و این مراحل به صورت رایگان انجام می شود.

رزاق محمدی افزود: دستور نقشه ۹۵ فقره پرونده مربوط به اراضی طرح نهضت ملی مسکن صادر شده که پس از تایید نقشه ها از سوی نظام مهندسی، پروانه ساخت نهایی واحدهای مسکونی را صادر خواهیم کرد.

منبع: پُرسون

636431