فرماندار تکاب:

یادمان شهیدان جاوید الاثر تکاب احداث می شود

فرماندار تکاب گفت: استفاده از روش ها بدیع و شیوه های نوین برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی و آرمان های شهدا به نسل های جدید جامعه بسیار ضروری است.
تصویر یادمان شهیدان جاوید الاثر تکاب احداث می شود

به گزارش سایت خبری پرسون،اسماعیل حیدری آزاد امروز در جلسه مشترک ستاد یادواره شهدا و ستاد راهیان نور تکاب افزود: نسل های جدید جامعه و فرزندان دهه های ۸۰ و ۹۰ تشنه دانستن و فهمیدن هستند و ادامه راه انقلاب اسلامی به پشتوانه این نسل ها اتفاق می افتد از این رو برای اینکه بتوانیم در جذب این نسل ها موفق تر عمل کنیم باید برنامه های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی براساس شاخص های مرتبط با این نسل ها طراحی و اجرا شود.

وی اظهارکرد: برنامه های فرهنگی و اجتماعی به گونه ای باشد که قشرهای جوان و نوجوان را در مسیر ادامه راه انقلاب اسلامی و آشنایی با ارزش های دوران دفاع مقدس و آرمان های شهدای والامقام آگاه و این مسیر را برای آنان روشن نماید.

فرماندار تکاب با بیان اینکه برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی باید نسل های جدید جامعه را از سردرگمی خارج کنیم و اجازه ندهیم دشمنان از خلاهای ایجاد شده در این زمینه استفاده کند، ادامه داد:

برای کار فرهنگی در حوزه مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی و آشنایی با وقایع دوران دفاع مقدس، فعالیت یک دستگاه به تنهایی کافی نیست و همه ارکان و دستگاه ها و متولیان امور فرهنگی و اجتماعی باید پای کار بوده و فعال باشند.

حیدری آزاد تاکید کرد: یادآوری ایثارگری ها و از خودگذشتگی و سلحشوری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در ترویج و تبیین اهداف انقلاب اسلامی به نسل جدید موثر است.

وی اضافه کرد: یکی از مواردی که می تواند در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مفید باشد، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در قالب انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به نسل های جدید جامعه است.

فرماندار تکاب افزود: آیین های گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و برگزاری یادواره ها از اولویت های فرهنگی و اجتماعی کشور است و همه مسوولان و مدیران دستگاه ها وظیفه قانونی، شرعی و اخلاقی دارند که در این حوزه نقش فعال ایفا کنند.

حیدری آزاد با اشاره به اینکه یادمان شهدای جاوید الاثر تکاب می تواند یک نماد ماندگار برای این شهرستان باشد که مراحل احداث آن را در ستاد یادواره شهدا پیگیری می کنیم، خاطر نشان ساخت: این یادمان در یکی از مناطق و محورهای مهم شهر احداث خواهد شد و لازم است شهرداری، شورای شهر و سایر دستگاه در این زمینه به طور جدی مشارکت کنند.

وی بیان کرد: همه دستگاه ها در برنامه های فرهنگی و اجتماعی و یادواره ها، معرفی و سیره زندگی و مبارزات و ایثارگری های شهید سردار علی اوسط فکری، فرمانده جاوید الاثر گردان خاتم تکاب در دوران دفاع مقدس به عنوان شهید شاخص استان آذربایجان غربی را در دستور کار قرار دهند.

حیدری آزاد اظهارداشت: دستگاه های اجرایی در انجام مقدمات دومین کنگره سرداران و ۱۲ هزار شهید استان و برگزاری یادواره شهدای شهرستان همکاری و مشارکت کنند تا این یادواره شهدا با شکوه و در شان مقام والای ۴۵۳ شهید تکاب در سطح کشوری برگزار گردد.

وی گفت: در راستای پاسداشت دلاورمردی های رزمندگان تکاب در دوران دفاع مقدس، دستگاه های عضو ستاد یادواره شهدا شهرستان برای برگزاری آیین های گرامیداشت و یادواره های شهدای اقشار از جمله شهیدان روحانی، معلم، کارگر، ورزشکار، دانش آموز و جهادگر برنامه ریزی کنند.

فرماندار تکاب با بیان اینکه گلزار شهدای روستاها در آستانه حوماسه سوم خرداد با همکاری بخشداران مرکزی و تخت سلیمان و دهیاران غبار روبی و عطرافشانی شود، افزود: شهرداران تکاب و تخت سلیمان نسبت به زیباسازی گلزار شهدا و آذین بندی این مکان های مقدس و آموزش و پرورش نیز به فضاسازی محوطه مدارس در آیین های مذهبی و مرتبط با یاد و نام شهدا اقدام نمایند.

منبع: پُرسون

637263