دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای دریافت وام ازدواج و فرزندآوری

با دستورالعمل بانک مرکزی که به زودی ابلاغ می‌شود بانک ها به جای دریافت ضامن از متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی و آموزشی آنان را اعتبارسنجی می کنند.
تصویر دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای دریافت وام ازدواج و فرزندآوری

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در جمع مدیران بانک‌های عامل گفت: از طریق بانک مرکزی پیگیر موضوع هستیم که دریافت وام برای متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری تسهیل‌تر شود و به زودی دستورالعملی ابلاغ می‌شود تا به جای دریافت ضامن از متقاضیان وام ازدواج، افراد بر اساس فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی و آموزشی اعتبارسنجی شوند و اگر متقاضی اعتبار لازم را کسب نکرد بانک می‌تواند فقط یک ضامن برای دریافت وام از متقاضی بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر افزود: تا زمان ابلاغ این دستورالعمل بانک‌ها موظفند فقط یک ضامن از متقاضیان درخواست کنند هرچند که یارانه و سهام عدالت افراد هم می‌تواند جایگزین ضامن شود.

وی گفت: درخواست دو ضامن از متقاضیان وام ازدواج از سوی بانک‌ها تخلف است و دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع رسیدگی کنند تا حقوق مردم ضایع نشود.

نظری استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت: موضوع ازدواج و فرزندآوری یکی از راهبرد‌های مهم و کلان کشور است و زیرساخت بسیاری از برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی دولت است که این موضوع رابطه مستقیمی با دریافت وام متقاضیان دارد.

در پایان این مراسم از مدیران شعب سه بانک ملی، ملت، قرض الحسنه مهر در خراسان رضوی که در سال گذشته صف انتظار متقاضیان وام ازدواج را به صفر رساندند تقدیر شد.

منبع: صدا و سیما

636522