لرستان

امام جمعه بروجرد در بزرگداشت شهید محسن فخری زاده:

کشور ما با خیال واهی دشمنان ساقط نمی شود/ شهادت مقدس ترین واژه است

امام جمعه بروجرد در بزرگداشت شهید محسن فخری زاده گفت: دشمن خیال کرده است با ترور انسانهای بزرگ و دانشمندان ممتاز ما، کشور را ساقط میکند اما بداند خیالی واهی است.

رئیس اتاق اصناف لرستان:

مسکن، یک متولی مشخص و پاسخگو ندارد

رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: متاسفانه همواره باید در زمینه‌های مختلف تحت‌فشار قرار بگیریم تا ناچار به تصمیم‌گیری و چاره‌اندیشی شویم. به همین دلیل است که می گویم مسکن در لرستان متولی ندارد. 

در خرم آباد حادثه اتفاق افتاد؛

انفجار مهیب در خرم آباد با ۱۵ کشته و زخمی

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان آتش‌نشانی شهرداری خرم‌آباد در تشریح جزئیات حادثه انفجار در خرم‌آباد از کشته و زخمی شدن 15نفر خبر داد.

مگر میشود « مارادونا » را نشناخت درست مثل « محمدعلی کلی»  سالمندان و کودکان همه و همه او را می شناسند. مردی که دیگر در میان ما نیست. ستاره آرژانتینی که خارج از مستطیل سبز به مردم کمک می کرد و از سیاست امپریالیسم انتقاد می کرد. 
معاون فنی صدا و سیمای مرکز لرستان در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

کانال‌های با کیفیت اچ‌دی در دسترس مخاطبان تلوزیونی

معاون فنی صدا و سیمای مرکز لرستان عنوان کرد: برابر اعلام صداوسیما، از ۹ آذرماه، ۱۲ شبکه ملی و یک شبکه برون‌مرزی، فعالیت خود را با کیفیت اچ‌دی ادامه دادند.

استاندار لرستان گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، ادارات و دستگاه‌های اجرایی دولتی در مناطق قرمز از ۸ آذر تا آخر هفته تعطیل خواهند بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: تکاوران دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس به ویژه نبرد قهرمانانه مروارید در هفتم آذرماه سال ۱۳۵۹ افتخار و سربلندی را به همراه داشته اند

دبیر ستاد معراج شهدای بروجرد خبر داد:

تهیه 30 مستند با موضوع شهدا در بروجرد

دبیر ستاد معراج شهدای بروجرد در گفتگو با خبرنگار پرسون از تهیه ۳۰ مستند با موضوع شهدا خبر داد.
آغاز طرح رصد محله محور در لرستان:

طرح رصد  محله محور بیماری کرونا در لرستان آغاز شد

فرماندار شهرستان خرم‌آباد از آغاز طرح کنترل محله محور بیماری کرونا با عنوان طرح شهید سلیمانی به به‌صورت پایلوت و آزمایشی در مرکز جامع سلامت سمیه در منطقه علوی خرم‌آباد و دیگر شهرهای استان  خبر داد.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی استان لرستان گفت:

کرونا  صنف تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها را از پای درآورده است

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی استان لرستان گفت: کرونا این بیماری منحوس صنف ما را قلع ‌و قمع کرد و در حال حاضر هم که ممنوعیت‌های جدید شامل حال سفره‌خانه‌ها شده و این رسته پر کارگر را هم دیگر از پای درآورده است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان عنوان کرد:

تعطیلی کارخانه‌های لرستان سوهان روح مردم استان شده است

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: در استان لرستان متاسفانه عدم رونق تولید و نرخ بالای بیکاری در طول سنوات گذشته تاکنون رمق را از خانواده‌ها گرفته است و همچنین تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های استان سوهان روح مردم شده و استان را مستعد آسیب‌های اجتماعی کرده است.

سکوت آوا نماینده ایران در جشنواره مستقل فیلم کالیفرنیا:

کارگردان لرستانی در جشنواره فیلم کالیفرنیا راه یافت

فیلم کوتاه سکوت آوا به نویسندگی و کارگردانی سید غلامرضا نعمت پور هنرمند لرستانی به اولین جشنواره و جوایز فیلم مستقل کالیفرنیا (Standalone Film Festival & Award) راه یافت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خبر داد:

سدهای لرستان آماده برای کنترل سیلاب ها

.مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از آماده بودن سدهای لرستان برای کنترل سیلاب‌های احتمالی خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان:

خانه ورشو در بروجرد ساخته می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از ایجاد خانه ورشو در بروجرد خبر داد.

روایتی از ازدواج کودکان پدیده ای نه چندان مدرن؛

آیا کودک همسری مخصوص ایران است؟

یادداشت/ با وجودی که کودک همسری بر اساس قوانین بین‌المللی و بر اساس قوانین و حقوق کودکان منع شده، اما هنوز سالانه میلیون ها دختر، حدود ۱۲ میلیون دختر، پیش از رسیدن به سن ۱۸ سالگی در گوشه و کنار دنیا ازدواج می‌کنند؛ یعنی تقریباً هر دو دقیقه یک ازدواج زیر ۱۸ سال رخ می‌دهد. کودک همسری دختران را از تحصیل محروم می‌کند و آنها را به یک زندگی با چشم‌اندازی از فقر روانه می‌کند.
در خرم آباد اتفاق افتاد؛

دستگیری عوامل تیر اندازی در خرم آباد

کمتر از یک‌ساعت پس از متواری شدن عوامل تیراندازی در ۶۰ متری خرم‌آباد ۴ تن از اراذل و اوباش، توسط عوامل پلیس دستگیر و در بازداشت قرار دارند.

یادداشت/ تاریخ و هویت ملی ایران قطعا یکی از عجایب جهان هستی بشمار می آید. از دوران پیش از تاریخ و دوران باستانی و بعداز حمله خونبار اعراب درزمان خلیفه ثانی (عمربن خطاب)تا دوران دولت های ملی و جنبش های مقاومت ملی تا دوران معاصر و حال سرگذشتی عظیم ، غنی  و پربار در دل خود دارد.