مرکزی

تالاب میقان اراک یکی از مناطق طبیعی و زیبا با اکوسیستم خاص در خاورمیانه است که در صورت داشتن برنامه مدون از سمت مسئولان میتواند به منطقه ای گردشگری ، تفریحی و ورزشی تبدیل شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی:

۱۸ کودک در استان مرکزی به فرزندخواندگی پذیرفته شدند

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۱۸ کودک زیر یک سال شامل ۱۱ دختر و هفت پسر امسال از سوی خانواده‌های دارای صلاحیت به فرزندخواندگی پذیرفته شدند.
روز گذشته خبری بر روی خروجی رسانه های استان مبنی بر افزایش کرایه تاکسی ها قرار گرفت که طبق این خبر هر تاکسی در اراک باید سه نفر سوار کند و کرایه نفر چهارم بین مسافران تقسیم شود.
در جریان هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران صورت گرفت؛

شکست سنگین آلومینیوم اراک برابرنساجی مازندران

تیم فوتبال آلومینیوم اراک (ایرالکو) عصر جمعه در نخستین دیدار خود در لیگ برتر فوتبال کشور میزبان تیم نساجی مازندارن بود که این بازی را با نتیجه سه بر صفر به حریف واگذار کرد.
همزمان با آغاز موج شیوع آنفولانزا:

در منزل آنفولانزا را " درمان و پیشگیری " کنیم

چند سالی است که با نزدیک شدن به فصل پائیز، موج شیوع بیماری آنفولانزا در ایران آعاز میشود ، این بیماری علاوه بر درمان شیمیایی و مرسوم، درمان گیاهی و خانگی نیز دارد که میتوان با آموزش آن، این بیماری را کنترل، درمان و پیشگیری کرد.
جمعیت ایران پیشتاز سالمند شدن در منطقه

سیاستی غلط به اسم "فرزند کمتر، زندگی بهتر" چرا پایان ندارد

آمارهای رسمی و غیر رسمی داخلی و خارجی خبر از یک فاجعه در سال های آینده در کشور میدهد ، جمعیت ایران در حال پیر شدن است و نتیجه این مساله، کاهش نیروی جوان و فعال خواهد بود.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی:

سه میلیون راس دام استان مرکزی ایمن‌سازی شد

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت سه میلیون راس دام در این استان امسال علیه بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام، واکسینه و ایمن‌سازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

شاخص آلودگی هوای اراک به ۱۴۸ رسید

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها، شاخص آلودگی هوای اراک روز چهارشنبه به ۱۴۸ رسید و کیفیت هوا برای بیست و یکمین روز متوالی در شرایط خوبی نیست.
یادداشت/ تاریخ انقلاب اسلامی ایران مملو از اتفاقات بیشماری است که سراسر سلحشوری و شجاعت ملت ایران را به رخ دنیا کشیده است، اتفاقاتی که برای به دست آوردن استقلال و خارج شدن از زیر یوغ بیگانگان و برای حفظ انقلاب اسلامی صورت گرفت و در تمام آنها مردم همیشه پایبند اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش عمده ای داشته اند، از جمله این اتفاقات باید به روز تاریخی ۱۳ آبان اشاره کرد که در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از مقاطع مهم و حساس بشمار میرود که توانست به جهانیان ثابت کند ملت ایران ملتی مستقل و پایبند به آرمان های انقلاب و امام راحل هستند.
به مناسبت ۱۷ ربیع الاول میلاد حضرت محمد (ص)

وحدت بین مسلمانان اقتدار اسلام است

فاصله میان ۱۲ ربیع الأول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله محمد (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی ره، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است
رییس پلیس راهور استان مرکزی:

تردد خووروهای غیربومی در اراک ممنوع شد

رییس پلیس راهور استان مرکزی گفت: تردد خووروهای غیربومی در اراک ممنوع شد، جریمه رانندگان بدون ماسک اجرایی میشود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک روز دوشنبه گفت: ۲۴فوتی و شناسایی ۵۶۲ مورد مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ساعت گذشته در استان مرکزی ثبت شده است.
دادستان عمومی و انقلاب خمین گفت: اقدامات تهدید کننده سلامتی مردم جامعه جرم است و بر این اساس با متخلفان ضوابط بهداشتی برخورد می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر اراک:

آدمهای کوتوله را مدیر نکنیم


رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: با انتصاب افراد ناشایست و کوتوله مدیریت شهر را به بیراهه نکشانیم.


.
رئیس پلیس راه استان مرکزی خبر داد :

یک کشته در سانحه رانندگی محور اراک - قم

در حادثه بامداد دیروز در محور اراک – قم که بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با پژو 206 رخ داد، یک نفر کشته و 4 نفر دیگر مجروح شدند.