سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

وزیر امور خارجه در دیدار با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر سوابق بدعهدی آمریکا در توافقات گذشته در مورد برنامه صلح‌ آمیز هسته‌ای ایران گفت: تقویت روند همکاری بین ایران و آژانس موجب ناکامی طرف هایی خواهد شد که با هر توجیه و بهانه‌ای بدنبال تشدید درگیری، تنش و تقابل در منطقه هستند.
یک روزنامه کویتی مدعی شد:«آمریکا در یک جلسه غیرمستقیم از ایران خواسته است از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع بین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در فضایی قرار داریم که احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده و علت آن رایزنی‌ها، تلاش ها، فشارهای افکار عمومی و مجموعه شرایط جدیدی است که رژیم صهیونیستی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی با آن مواجه شده است
وزیر امور خارجه گفت: ایرانیان معدودی که احیانا تحت تاثیر فضا سازی رسانه های معاند نگران تردد خود به ایران هستند، می توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادهای آمریکایی دخیل در اقدامات تروریستی و نقض فاحش حقوق بشر از طریق حمایت از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها به ویژه مردم نوار غزه بیانیه‌ای را صادر کرد .‌
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برای شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس ظهر امروز(سه‌شنبه) وارد فرودگاه پولکووای سن‌پترزبورگ شد.
شعبه ۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران، دولت آمریکا را با شکایت ۱۵ نفر از زندانیان سیاسی به دلیل حمایت از جنایات رژیم پهلوی به پرداخت یک میلیارد و نود و یک میلیون و هشتصد و چهل هزار دلار محکوم کرد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان.بی.سی گفت: آنچه بامداد جمعه رخ داد، یک حمله نبود. آنها به مثابه اسباب بازی‌هایی بودند که کودکان ما با آنها بازی می‌کنند نه پهپاد. او افزود، ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه اسرائیل یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم برای هشدار و تنبیه لازم رژیم اسرائیل گرفته شد، آمریکا را مطلع کردیم.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفتگو اختصاصی با پُرسون:

این عملیات مطالبه جدی مردم بود / ترمز گستاخی رژیم صهیونیستی کشید شد

سید نظام الدین موسوی معتقد است: عملیات وعده صادق در ابعاد نظامی نشان داد که اگر دانشمندان هسته ­ای و موشکی و فرماندهان نظامی ما را ترور می­کنند، برنامه ­ها و اقدامات آنها ناتمام نخواهد ماند و اگر پای دفاع از منافع ملی در میان باشد، بارانی از موشک بر سر متجاوزان خواهد بارید.