بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

آمار صادرات غیرنفتی کشور در شهریور ماه کمی بهبود یافته و رئیس کل بانک مرکزی از افت فشار پول پرقدرت و بازگشت یک سوم تعهدات ارزی کشور خبر داده است. آیا این سه سیگنال قادر به آرام کردن نوسانات بازار ارز هستند؟
بانک رفاه کارگران به عنوان بانکی اجتماعی و سلامت محور، در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، با هدف صیانت و حمایت از جامعه ورزشی کشور و تشویق جوانان به ورزش، از مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی و آزاد کشور حمایت کرد.
سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی در یادداشتی نوشت؛

شدت نوسانات ارز نسبت به طول دوره زمانی گذشته بی سابقه است

بانک مرکزی باید با اختیارات کامل، اعتماد به نفس و اطمینان از حمایت‌های حاکمیت به شیوه مناسب در این بازارها ورود کرده و سعی کند در عمل کنترل آنها را به دست گیرد و به دلالان و نوسان‌گیرانی که برای تامین منافع خود، اقتصاد کشور را با چالش روبرو می کنند اجازه ضربه‌زدن به اقتصاد ملی را ندهد.
​مدیرعامل بانک صادرات ایران از تخصیص۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات این بانک به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اعلام کرد: اعطای تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در شش ماهه دوم ۹۹ سرعت بیشتری می‌گیرد.

قیمت سکه و طلا در بازار امروز (چهارشنبه) همچنان بدون توجه به بازار ارز در حال پیشرفت قیمت است و سکه تمام بهار آزادی امروز با ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، به بهای ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

شرکت بیمه کوثر برای حمایت از بیمه‌گذاران بیمه‌های زندگی، پوشش معافیت از پرداخت حق‌بیمه بیمه‌نامه در آینده و پرداخت مستمری، بعد از فوت یا ازکارافتادگی بیمه‌گذار تا پایان مدت بیمه‌نامه را به بیمه‌گذاران و ذی‌نفعان ارایه می‌کند.
چهارمین جشنواره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه پس انداز بانک سینا روز دوشنبه 7 مهرماه جاری با حضور نماینده دادستانی کل کشور، نمایندگان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، قائم مقام و اعضای کمیته ناظر بر قرعه کشی بانک سینا برگزار شد.
معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه رازی:

بهره برداری از سامانه مناقصات اکوسیستم همراز

مهدی ملکی معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه رازی گفت : سامانه مناقصات همراز، دستیاری هوشمند برای شبکه فروش و ستاد مرکزی شرکت بیمه رازی است که به منظور ایجاد سهولت، افزایش دقت و سرعت در کلیه امور مرتبط با مناقصات این شرکت، در بستر اکوسیستم همراز پیاده‌سازی شده است.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در واکنش به اظهارات وزیر تعاون از پرداخت ۴۸ درصد منابع تسهیلاتی کشور در شعب تهران خبر داد و افزود: ۴۶ درصد منابع بانک‌ها نیز مربوط به شعب تهران است.
گزارش عملکرد شهریور ماه بانک اقتصادنوین حاکی از خیز بلند این بانک برای محقق کردن سودی عملیاتی ناشی از فعالیت های بانکداری است به طوری که در شش ماه نخست سال جاری درآمدهای این بانک 157 درصد رشد نشان می دهد.
بانک اقتصادنوین بر اساس مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف ایجاد بستر مناسب و مطمئن سرمایه‌گذاری برای مشتریان، اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام) منتشر می‌کند.
در دیدار صمیمانه مدیرعامل شرکت بیمه تجارت‌نو و رئیس بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدس، مدافعین حرم و امنیت کشور، امکان همکاری دو طرف درخصوص ارائه پوشش‌های بیمه‌ای وسرمایه‌گذاری‌های مشترک مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.