بانک و بیمه

آخرین و مهمترین خبرهای بانکی و بیمه ای را در صفحه اقتصاد پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

آمنه نادعلی‌زاده گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی یعنی آبان سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده و حدود ۲۰۰ هزار فقره از این چک‌ها هم نقد شده است.
نرخ رشد پایه پولی در سال ۱۴۰۲ روند نزولی قابل توجهی را تجربه کرد بطوریکه نرخ این شاخص مهم پولی و تاثیرگذار در تورم نسبت به رقم فروردین سال ۱۴۰۲ که ۴۵ درصد بود با ۱۶.۹ واحد درصد کاهش، در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به ۲۸.۱ درصد رسید.
هر اقدام اصلاحی در بانک‌های کشور، نیازمند پیاده‌سازی مدلی برای بهبود فضای کسب‌وکار بانکی است وگرنه با انحلال و تصفیه هر سی‌واندی بانک دولتی و غیردولتی موجود، بازهم با تاسیس بانک‌های جدید، این چرخه معیوب بازتولید خواهد شد.
مشتریان بانک ملت که خواهان دریافت وام 500 میلیون تومانی از این مجموعه هستند باید حداقل 10 میلیون تومان در سپرده کوتاه مدت خود داشته باشند. بانک ملت این وام را به متقاضیانی اعطا می کند که دارای اعتبار کار بوده و می توانند ضامن رسمی در اختیار بانک قرار دهند.
به گفته مقام مسئول بانک مرکزی از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر ( حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.
مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده است.
با توجه به اینکه، یکی از سوالات رایج در خصوص مشاهده وضعیت وام ازدواج ۱۴۰۳​، پیرامون استعلام وضعیت این وام، با کد ملی ثبت نام کننده است، در این بخش از مقاله، قصد داریم، به این پرسش پاسخ دهیم که صرف داشتن کد ملی، برای پیگیری وام ازدواج، کافی است یا خیر؟
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلای استاندارد یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار می‌شود.
مدیرعامل بانک صادرات ایران در نشستی با مدیرعامل و مدیران صندوق نوآوری و شکوفائی و همزمان با امضای الحاقیه تفاهم‌نامه با این صندوق، گفت: تمایل داریم بانک صادرات ایران بانک اصلی حامی دانش‌بنیان‌ها باشد.
مدیرعامل بانک سپه با صدور پیامی نود و نهمین سالروز تأسیس این بانک را به خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت.
مشتریان بانک ایران زمین که در این مجموعه سپرده کوتاه مدت عادی داشته، حداقل 10 میلیون تومان در حساب خود نگهداری کرده و چهار ماه نیز از خواب حسابشان گذشته است، امکان درخواست برای وام 300 میلیون تومانی طرح «انتخاب پلاس» این مجموعه را دارند.
باید از همتی سوال کرد، با وجود عملکرد سیاه خود با چه رویی هر مسئله‌ و رویدادی در این دولت را با تحلیل‌های عجیب و غریب نقد می‌کند؟ و به نحوی منتقد است و نسخه می پیچد که گویی سالها رئیس بانک مرکزی سوئیس بوده و عملکرد درخشانی رقم زده است!
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت:‌ از ابتدای سال جاری تا ۱۰ اردیبهشت ماه جمعا ۵.۶۳۸ همت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.
رئیس کل اسبق بانک مرکزی گفت: دولت نباید ژست کنترل تورم را به خود بگیرد. به نظر من باید از مردم عذرخواهی کنند و بگویند نتوانستیم تورم را کنترل کنیم. تورم را کنترل کنیم. تورم ۴۸ درصد به معنای کنترل نرخ نیست. ۴۸ درصد، تورم بسیار سنگینی است.