سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

همکلام با بابک کریمی به بهانه روز ملی سینما

"سینما، عشق است"

ناراحت است که امسال نتوانسته در یکی از اتفاق‌های سینمایی و مهم زندگی‌اش حضور داشته باشد، آن هم به خاطر یک ویروس! با این حال اتفاق را تمام شده می‌داند و آنچه هنوز برایش باقی است، سینماست؛ سینمایی که زیادی حرف زدن از آن را دوست ندارد، مثل عشق که حرف زدن نمی‌خواهد.
بازیگر فیلم سینمایی «رگ خواب» گفت: به طور معمول در قراردادهای بازیگران با تهیه کنندگان فردی و یا نهادی مثل خانه سینما به عنوان حاکم معرفی می شود تا در صورت بروز مشکل آن فرد یا نهاد وارد عمل شده و حکمیت می کند، اما متاسفانه مثل بسیاری از قراردادها، قراردادهای بازیگران آن چنان وجهه قانونی برای پیگیری ندارد.
گفت و گو با «پرویز پورحسینی» در سالروز تولدش

روزگار، مرا از صحنه دور کرد

در آخرین سال قرن 14 خورشیدی، پرویز پورحسینی 79 ساله می‌شود ولی او هم مانند همه ما آنقدر درگیر کروناست که کمتر به این موضوع فکر کرده است و دلش می‌خواهد به شرایط عادی بازگردیم.
جمشید هاشم‌پور و فرهاد قائمیان با حضور در دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، پوستر «نشان رسول» را برای احترام به این فیلمساز مطرح، امضاء کردند.
پروانه معصومی که به خاطر کرونا این روزها از خانه خارج نمی‌شود، می‌گوید در خانه کتاب و روزنامه می‌خواند و سریال ‌های جدید را اصلا تماشا نمی‌کند. او هم مثل خیلی از مردم ترجیح می‌دهد سریالهای تکراری‌ را تماشا کند.
تالارهای موزه سینمای ایران در آستانه روز ملی سینما با رعایت پروتکل های بهداشتی، به صورت رایگان میزبان علاقه مندان به تاریخ و دستاوردهای سینمای ایران خواهد بود.
برای یک عمر دستاورد هنری؛

آن هوی شیر طلای ونیز را گرفت

شب گذشته ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ونیز، از آن هوی فیلمساز چینی با اهدای شیر طلای ونیز برای یک عمر دستاورد هنری تجلیل شد.