ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

قانون اخیر آمریکا برای فروش اجباری یا ممنوعیت اپلیکیشن چینی تیک‌تاک، تنها شامل این پلتفرم و کاربرانش نمی‌شود و خطر دامن زدن به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های بیشتر توسط کشورهای دیگر را به دنبال دارد.
رییس مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول در کارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات که با حمایت این اپراتور برگزار می‌شود، به تحلیل روندهای فنی و افق دید سیاست‌گذاران جهانی حوزه مخابرات پرداخت.
اپل تعدادی از کارشناسان هوش مصنوعی گوگل را در یک آزمایشگاه مخفیانه در زوریخ واقع در اروپا استخدام کرده است. قرار است این تیم کارمندان مدل ها و محصولات جدید هوش مصنوعی بسازند.
چین اینترنت ۵.۵G را در ماه‌های گذشته به شکل آزمایشی در چند نقطه کلید زده است و این یعنی با توجه به سرعت بالای فناوری، باید به‌ زودی شاهد گسترش شبکه پیشرفته ۵.۵G در دنیا باشیم.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات گفت: مشترکینی که فیبرنوری می گیرند می توانند سرعت تا هزار بگیرند، اما مودم فعلی که اکنون در بازار هست، ممکن است که این قابلیت را پشتیبانی نکند لذا نیازمند این هستیم که هم تولیدکنندگان محصولات خود را ارتقا دهند و اگر هم نیاز بود از طریق واردات، نیازها تأمین می شود.
«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد، درخواست رفع فیلتر گوگل‌پلی برای سومین‌بار به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه یا همان کمیته فیلترینگ ارسال شده است.