زناشوئی

صفحه زناشویی مجله پرسون به شما کمک میکند تا زندگی و رابطه زیبایی با همراه و همسر خود داشته باشید.

رابطه زناشویی سالم باعث بهبود زندگی فیزیکی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی می‌شود، واقعا کدام فعالیت برای ما فایده دارد؟ با این حال سوال اینجاست: آیا رابطه جنسی هر روزه برای سلامتی بدن فایده دارد؟
طلاق خاکستری یا طلاق در کهنسالی، پدیده‌ای است که به معنای جدایی زن و مرد در دوران پیری یا کهنسالی اشاره دارد، این پدیده به مسائل و چالش‌های خاص خود اشاره دارد و در اجتماعات مختلف با عوامل متفاوتی همراه می‌باشد، در این مقاله، به بررسی علل، پیامدها و راهکارهای مرتبط با این موضوع پرداخته خواهد شد.
در مورد سریع‌ترین راه طلاق از طرف زن به کمک وکیل طلاق، باید توجه داشت که فرایند طلاق و همچنین سرعت آن بستگی به مجموعه متغیرهایی دارد که در هر مورد ممکن است متفاوت باشد. در اینجا باید به شرایط حقوقی کشور و قوانین مربوط به طلاق توجه کنیم.
تحقیق علمی تلاشی برای روشنگری است نه هتک حرمت؛

عشق جادو است و البته هورمون!

عشق به یک اندازه متعلق به شاعران و دانشمندان است زیرا به یک اندازه متعلق به روح و بدن است. قرار گرفتن یکی در مقابل دیگری یک شرط از ابتدا همراه با باخت است: درک واقعی عشق به هر دو متکی است. عشق جادو و هورمون است اتحاد معنوی و شلیک سیناپسی، یک تجربه عاطفی و یک سازوکار بیولوژیکی است.
احساسات و عواطف ساختار زندگی عاطفی ما را تشکیل می دهند و برای عملکرد روزانه ما ضروری هستند. شادی به شما اجازه می دهد از لحظات خوب لذت ببرید. همانطور که دوستی و عشق به شما این امکان را می دهد که پیوندهای قوی با عزیزان ایجاد کنید، همدلی توانایی غوطه ور شدن در حالات عاطفی دیگران است و این به تقویت انسجام گروه کمک می کند. علاوه بر این، احساسات، حتی احساسات منفی، نقش تطبیقی ​​و محافظتی دارند. ترس یک استراتژی بقا است که به فرد در برابر خطرات احتمالی هشدار می دهد.
دکتر «جان گاتمن» روان شناس معروف براساس مطالعاتی که در ۵۰ سال روی ۴۰ هزار زوج انجام داده، ۴ عاملی که یک طلاق را پیش بینی می‌کنند معرفی کرد.
در روابط سالم، عاشق به چیز‌هایی که معشوقش به آن‌ها علاقه دارد، علاقه‌مند می‌شود نه اینکه علایق خود را اولویت قرار دهد. در روابط عاشقانه، افراد باید پیرامون عقاید خود به راحتی صحبت کنند و ترس‌ها و نگرانی‌هایشان را با فرد مقابل در میان بگذارند و امیدوار باشند که با همراهی یکدیگر راهی برای حل مشکل پیدا می‌کنند.
اگر به این فکر می‌کنید که چگونه با شریک زندگی خود در مورد مسائل کنترل خشم رفتار کنید، بدانید که یک فرد عصبانی اغلب کسی است که به شدت آسیب دیده و تصمیم می‌گیرد از عصبانیت برای محافظت از خود استفاده کند. کوچکترین تهدید یا ناامنی می‌تواند باعث شعله ور شدن آن‌ها به عنوان یک مکانیسم دفاعی شود؛ بنابراین اگر بتوانید احساس امنیت عاطفی ایجاد کنید، ممکن است متوجه شوید که بسیاری از خشم را می‌توان کنترل کرد.
اگر همسرتان دائماً شما را برای همه چیز سرزنش می‌کند، این سوءِ استفاده عاطفی از شما است. او با کاهش تدریجی عزت نفس شما، خود را از هرگونه مسئولیت رها می‌کند و در موقعیتی قدرتمند قرار می‌دهد. در این درس سواد زندگی قصد داریم کمی عمیق‌تر به علل احتمالی این نوع رفتار و برخی از استراتژی‌های عملی برای مقابله با آن بپردازیم.
یافتن بهترین زمان ممکن برای انجام کارها می‌تواند با ایجاد تغییری حقیقی در زندگی شما کیفیت آن را بالا برد. روزنامه بریتانیایی گاردین در گفتگو با متخصصان بهترین زمان را برای انجام فعالیت‌ها در شبانه روز پیشنهاد کرده است.
در دید عموم این پذیرفته شده است که زن‌وشوهر‌ها و شرکای عاطفی بسترشان را با هم شریک شوند. درحالیکه خوابیدن در کنار شریک عاطفی می‌تواند برای استحکام رابطه مفید باشد، اما درباره فواید همیشگی آن هنوز اتفاق‌نظر وجود ندارد.


مقایسه‌ی شریک عاطفی خود با شرکای عاطفی سابق‌تان به چند دلیل می‌تواند برای رابطه‌ی شما آسیب‌زا باشد. اول آنکه، این کار باعث شکل گیری توقعات غیر واقعی برای شریک عاطفی‌تان می‌شود. به علاوه، باعث می‌شود شریک عاطفی‌تان احساس بی‌ارزش بودن کند.
این نوع تفکر در رابطه تان به شما یادآوری می کند که دائماً تغییر خواهید کرد و با افراد مختلف در یک نفر آشنا خواهید شد. همانطور که چیزهای غیرمنتظره را در آغوش می گیرید، هم شما را سرپا نگه می دارد و هم سازگاری را تقویت می کند.