رئیس اتاق اصناف یزد؛

به جای تعطیلی مطلق، فعالیت اصناف را محدود کنید

رئیس اتاق اصناف یزد گفت: درخواست داریم تا در صورت امکان به جای تعطیلی اصناف در هفته‌های پیش رو، محدودیت زمانی برای فعالیت اصناف اعمال شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، علیرضا حسنی رئیس اتاق اصناف یزد در خصوص راهکارهایی که اصناف در شرایط فعلی و با شدت گرفتن شیوع کرونا دارند، گفت: همانگونه که شیوع کرونا جان مردم و خانواده‌ها را تهدید می‌کند مشکلات اقتصادی و معیشتی و کوچک شدن سفره مردم نیز بر وضعیت خانواده‌ها و جامعه تاثیرگذار است و زمینه‌ساز آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و ... بر پیکره خانواده‌ها است.

وی ادامه داد: در هفته‌های اخیر محدودیت فعالیت برای اصناف درنظر گرفته شد و اصناف و بازاریان نیز بر آن پایبند بودند و با رعایت دستورالعمل‌ها و محدودیت زمانی تعیین شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا، فعالیت می‌کردند که هم دانشگاه علوم پزشکی و هم مسئولان استانی از جمله استاندار و فرماندار نیز از کسبه یزد به دلیل همراهی و همکاری در این امر تشکر کردند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد عنوان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی دو هفته‌ای را برای اکثر اصناف و بازاریان در نظر گرفته است اما با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند اتاق اصناف طی رایزنی و با ارسال نامه‌ای به استاندار یزد درخواست داشته که با توجه به همکاری خوب اصناف، در صورت امکان محدودیت ساعت فعالیت برای اصناف در هفته‌های آتی نیز ادامه داشته باشد و تعطیلی مطلق برای آنها اعمال نشود تا هم کسبه بتوانند در آمدی داشته باشند و هم با رعایت دستورالعمل‌ها و اصول بهداشتی از شیوع کرونا جلوگیری شود.

حسنی ادامه داد: بازار در سال 98 با رکود مواجه بود و شیوع کرونا نیز به آن دامن زد و ضررهای سنگینی به اصناف وارد شد اما اصناف با وجود گلایه‌هایی که در خصوص عدم تحقق وعده‌های دولت در زمینه حمایت از اصناف و بازاریان در این شرایط شیوع کرونا دارند از همراهی خوب مسئولان استانی با اصناف تشکر می‌کنند و هم اکنون نیز درخواست داریم تا در صورت امکان به جای تعطیلی اصناف در هفته‌های پیش رو، محدودیت زمانی برای فعالیت اصناف اعمال شود.

انتهای پیام/

221089