استاندار یزد در گفتگو با پرسون؛

یکپارچه گی سیستم بانکی در کشور، علت برگشت خوردن چک ها

استاندار یزد گفت: مسئله بانک ها در اختیارات استان قرار ندارد چرا که سیستم بانکی در کشور یکپارچه بوده و برگ چک از هر کجای کشور قابل وصول و یا برگشت است.

یزد_ سایت خبری پرسون؛ استاندار یزد در حاشیه سلسه نشست های خبری کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گفتگو با خبرنگار ما، پیرامون تصمیمات ستاد استانی کرونا و ایجاد محدودیت در استان گفت: با اطمینان می توان گفت که تصمیم گیری های ستاد، سخت ترین تصمیمات بوده است؛ برای نمونه تصمیماتی که از سه هفته پیش در استان در خصوص تعطیلی و کاهش ساعت فعالیت اصناف گرفته شده از 20 آبان در ستاد ملی کرونا مصوب شده و این یعنی اینکه ما در تصمیم گیری ها، سه هفته از کشور جلو بوده ایم.

موافقت با همه پیشنهادات علوم پزشکی درستاد استانی کرونا

محمد علی طالبی افزود: همچنین در زمینه ایجاد محدودیت های تردد در استان یزد، نسبت به سایر استان ها سختگیرانه تر با این موضوع برخورد می کنیم بنابراین آنچه در حدود اختیارات استان بوده و از دست ما برآمده انجام دادیم و در این خصوص کم کاری نشده حتی هر پیشنهادی را که دانشگاه علوم پزشکی به ستاد ارائه کرده مصوب کردیم و در یک مورد نیز مخالفتی نداشتیم.

وی تصریح کرد: بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت تنها 5 شهرستان ما مشمول محدودیت ها بودند اما به دلیل شرایط خاص استان این محدودیت ها را در همه شهرستان ها اعمال کردیم.

طالبی با اشاره به این مطلب که واقعا زبان از بیان خوبی و همراهی اصناف یزد قاصر است اظهار داشت: در استان تلاش داریم هر آنچه امکان داشته باشد برای کمک به اصناف به کار گیریم و بر حمایت بانک ها و سازمان های دیگر از اصناف تاکید داریم اما نکته ای که وجود دارد این است که برخی اقدامات در اختیار استان بوده و برخی در اختیار استان نیست.

یکپارچگی سیستم بانکی در کشور علت برگشت خوردن چک ها

عالی ترین مقام اجرایی در استان در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم ادعای برخی مسئولان بانکی در استان چک های افراد به ویژه بازاریان برگشت خورده است گفت: مسئله بانک ها در اختیارات استان قرار ندارد چرا که سیستم بانکی در کشور یکپارچه بوده و برگ چک از هر کجای کشور قابل وصول و یا برگشت است اما آنچه ما توانستیم انجام دهیم ارئه تسهیلات قرض الحسنه به برخی از اصناف بود و امیدواریم بتوانیم در پاسخ همراهی بی نظیر این قشر از جامعه، اقدامات موثری در زمینه رفع آسیب های کرونا بر این قشر برداریم.

امکانات درمانی یزد، آماربیماران کرونایی را افزیش داده است

طالبی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص علت بالا بودن آمار بیماران کرونایی در یزد هم گفت: شرایط ویژه استان و رفت و آمدهای مکرر به آن، همچنین برخورداری از امکانات خوب درمانی و دارا بودن بالاترین سرانه تخت بیمارستانی موجب افزایش آمار بستری ها و در نتیجه بیماران کرونایی شده است.

استاندار یزد ادامه داد: امکانات فوق العاده آزمایشگاهی و در دسترس بودن این امکانات برای مردم و در نتیجه انجام تست های متعدد نیز در افزایش آمار بیماران کرونایی موثر بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه بالا بودن این آمارها تنها مختص روزهای اخیر نیست اظهار داشت: ما در موج اول یعنی اواخر اسفند و اوایل فروردین نیز رتبه دوم مبتلایان را داشتیم که با مدیریت عوامل توانستیم آمارها را کاهش دهیم و در شرایط فعلی هم در مرحله ثبات قرار داریم و امیدواریم به زودی شاهد روند کاهشی باشیم.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

210322

مطالب مرتبط