افتتاح چهار اقامتگاه بوم‌گردی استان مرکزی در هفته دولت

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: افتتاح و بهره‌برداری از چهار اقامتگاه بومگردی این استان در هفته دولت و هفته گردشگری با ۱۷۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، در دستور کار است.
تصویر افتتاح چهار اقامتگاه بوم‌گردی استان مرکزی در هفته دولت

به گزارش سایت خبری پرسون، سید «حسن حسینی» روز شنبه، افزود: این واحدهای بوم‌گردی در شهرستان محلات و تفرش، روستای انجدان اراک و روستای کزاز شازند قرار دارند که برای ۲۶ نفر فرصت اشتغال فراهم کرده است.

وی بیان کرد: ظرفیت اقامت در این چهار واحد بومگردی با ۳۶ اتاق، ۱۶۰ نفر است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی در ادامه گفت: نظارت بر قیمت‌ها با هدف ارتقای سطح خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران ورودی استان از اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مسافرخانه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های سنتی انجام می‌شود.

حسینی افزود: ۳۰۰ هزار گردشگر در سه‌ ماه ابتدای امسال‌ از مراکز گردشگری، اقامتی و بوم‌گردی استان مرکزی بازدید کردند که در مقایسه با مدت‌ مشابه سال قبل، با افزایش ۱۵ درصدی مواجه بود.

وی تصریح کرد: تمام واحدهای خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران، در بخش‌های مختلف اسکان، خدمات بهداشتی و درمانی، پذیرایی و رفاهی به صورت مستمر مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.

با افتتاح این چهار اقامتگاه بومگردی، شمار این واحدها در استان مرکزی به ۳۴ بومگردی می‌رسد.

منبع: ایرنا

506621