رئیس کل دادگستری استان:

انهدام شبکه سازمان‌یافته قاچاق سوخت در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در یک عملیات منسجم اطلاعاتی، شبکه سازمان‌یافته قاچاق فرآورده‌های نفتی به صورت همزمان در استان کرمان و چهار استان دیگر کشور مورد ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه قرار گرفت و متلاشی شد.
تصویر انهدام شبکه سازمان‌یافته قاچاق سوخت در کرمان

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز دوم آبان ماه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: شبکه مذکور در طول مدت فعالیت خود، بیش از ۵۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی را از کشور خارج کرده است.

وی افزود: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان، تعداد ۱۰ نفر از سرشبکه‌های اصلی دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند و دستورات لازم برای شناسایی و دستگیری سایر عوامل شبکه صادر شده است.

حمیدی ادامه داد: از این شبکه بالغ بر ۱۰۰۰ عدد کارت سوخت مهاجر و بیش از ۳۵۰ حواله گلخانه متخلف شناسایی شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه برخورد دستگاه قضایی با مخلان نظم و امنیت جامعه سخت و عبرت آموز خواهد بود، گفت: قوه قضائیه به جهت احقاق حق عامه با همه افراد دخیل در موضوع قاچاق سوخت برخورد می‌کند و اجازه اخلالگری در تامین نیازهای مردم را به کسی نخواهد داد.

وی افزود: این شبکه شامل برخی دلالان، جایگاه‌داران، گلخانه‌داران، دارندگان کارت‌های مهاجر و ... در پنج استان کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، همدان و چهارمحال و بختیاری است.

حمیدی با اشاره به اینکه مردم در برخی مناطق جنوبی استان کرمان با کمبود سوخت مواجه هستند، افزود: متاسفانه علی رغم اینکه دولت، بیش از نیاز واقعی مردم، در حال تامین سوخت برای شهروندان است اما عده‌ای سودجو و فرصت طلب برای بدست آوردن سود بادآورده، اقدام به قاچاق سوخت موردنیاز مردم به خارج از کشور می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان از تلاش‌های شبانه روزی نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و به ویژه رؤسا و دادستان‌های سراسر استان به ویژه دادستان شهرستان کهنوج در برخورد با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت جامعه قدردانی کرد.

منبع: ایسنا

545153