اولین سامانه بارشی، کدام مناطق خوزستان را بارانی می‌کند؟

مدیر کل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی رگبار همراه با رعد و برق در استان خبر داد.
تصویر اولین سامانه بارشی، کدام مناطق خوزستان را بارانی می‌کند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد سبزه زاری اظهار کرد: در بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز، دوم آبان تا اواسط روز پنجشنبه این هفته در سطح استان خوزستان شاهد شروع ناپایداری‌ها به شکل افزایش ابر و شروع تدریجی رگبار و همراه با رعد و برق از شمال غرب استان خواهیم بود.

وی افزود: بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق شمال شرق، شرق و ارتفاعات استان خوزستان خواهد بود و در دیگر نقاط به صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: از امروز وزش بادهای متوسط تا شدید با احتمال تندباد لحظه‌ای به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و برخاستن گرد و خاک‌های موقت و همرفتی پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری ادامه داد: در این مدت شمال خلیج فارس نیز مواج و گاهی همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود. همچنین برای بعد از ظهر پنجشنبه و روز جمعه آسمان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد متوسط پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با خروج این سامانه، کاهش نسبی دما به خصوص در کمینه‌ها انتظار می‌رود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۳۷.۴ و ایذه با ۱۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۲۲ و ۳۵.۳ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

منبع: مهر

545241