رییس ستاد انتخابات تهران:

صندوق های رای بین فرمانداری ها توزیع شد

رییس ستاد انتخابات استان تهران، گفت: ۱۶هزار و ۵۵۴ صندوق رای در بین فرمانداری ها برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی توزیع شده است.
تصویر صندوق های رای بین فرمانداری ها توزیع شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدعباس جوهری روز سه شنبه در جلسه ستاد انتخابات استان تهران، افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۴۴ صندوق مربوط به شهرستان تهران و بقیه مربوط به چهار شهرستان دیگر است.

وی این را هم گفت که آحاد مردم از جمله آنهایی که در ندامتگاه ها حضور دارند، حق رای دارند و تمهیدات لازم برای اخذ رای زندانیان استان تهران دیده شده است.

جوهری ادامه داد: با تدابیر قوه قضاییه مدارک لازم برای رای دادن زندانیان مشخص شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی یاداور شد: سه هزار و ۹۵۶ شعبه اخذ رای در این دوره پیش بینی کرده ایم که ۳۷۳ شعبه سیار بوده و ۳۰۷ شعبه نیز مربوط به حوزه انتخابیه ورامین پیشوا و قرچک است.

جوهری با تاکید بر اینکه از ساعت ۶ صبح عوامل اجرایی و صندوق باید آماده خدمت رسانی باشند تا دچار مشکلی نشویم، گفت: از هشت صبح به مدت ۱۰ ساعت این انتخابات برگزار می شود و امکان تمدید این زمان وجود دارد.

۳۰۷ شعبه اخذ رای در ورامین، قرچک و پیشوا

مجید درویشی فرماندار ورامین هم در این جلسه گفت: در یک شرایط خاصی انتخابات این حوزه به مرحله دوم کشیده شد و با هماهنگی که بین هر سه شهرستان وجود دارد به خوبی کارها به پیش می رود و تمهیدات ویژه ای برای برگزاری دور دوم پیش بینی کرده ایم.

وی افزود: ۲ داوطلب در این مرحله رقابت می کنند و همه موراد احتمالی پیش بینی شده؛ جلساتی هم با این ۲ نامزد برگزار شده و موضوع فضای مجازی کنترل شده است.

به گفته درویشی، در بحث تخلفات تبلیغاتی هم سعی کردیم اقدامات پیشگیرانه باشد و شرایط تحت کنترل است.

وی افزود: رصد و اشراف خوبی روی دستگاه های اجرایی داشته ایم که از امکانات دولتی استفاده نشود و پنج جلسه با دستگاه قضایی در این باره داشته ایم تا شائبه ای ایجاد نشود.

درویشی گفت: کمیته های اخبار و رصد به صورت مستمر برگزار می شود و موضوعات امنیتی و اجرایی به خوبی بررسی شده و اقلام انتخاباتی نیز دریافت شده است.

به گفته وی، ۳۰۷ شعبه در سه شهرستان(ورامین، پیشوا و قرچک) خواهیم داشت و اگر نواقصی وجود داشته باشد، حتما رفع می شود.

درویشی گفت: مباحثی همچون برق اضطراری، تلفن و مقابله با تهدیدات امنیتی به خوبی دیده شده است و مشکلی نداریم اما احتمال اینکه نتیجه انتخابات ما نزدیک باشد، زیاد است و دو نامزد راه یافته به مرحله دوم نیز توجیه شده اند که قبل از اعلام رسمی نتایج، اقدام به اعلام پیروزی نکنند.

همچنین مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات هم گفت که ۱۷۹ شعبه در این شهرستان در دور دوم انتخابات مجلس خواهیم داشت.

وی یادآور شد: آموزش های لازم به متصدیان شعب و صندوق ها برای انجام فرآیند الکترونیک اخذ رای داده شده است.

از سوی دیگر محمد صائبی مدیر مرکز ارتباطات و روابط بین الملل استانداری تهران نیز در این جلسه گفت: کارت های خبرنگاران فردا توزیع می شود و اطلاع رسانی درمورد انتخابات به صورت مستمر از شبکه های مختلف صدا و سیما خصوصا شبکه تهران و خبرگزاری ها و فضای مجازی انحام می شود.

مدیرکل حراست استانداری تهران هم گفت که تقویت نیروهای انتظامی را داشته ایم و تاکنون ۴۶۲ کارت خبرنگاری برای پوشش خبری انتخابات صادر شده است.

اسدالله تقی زاده رییس هیات نظارت بر انتخابات و مدیرکل بازرسی استان تهران هم گفت: ۶۸۰ نفر به عنوان بازرس ویژه داریم و شماره تماس ۴۵۹۰۰ برای اعلام تخلفات انتخاباتی احتمالی درنظر گرفته شده است.

محمود محمدی جوزانی مدیرکل ثبت احوال استان تهران هم گفت که در روز انتخابات تمامی شعب این اداره کل باز است.

منبع: ایرنا

658061