چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن دهه فجر گفت:کاربری طرح‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر امسال در زمینه‌های گردشگری، آموزشی، صنعتی، دامپروری، زیرساخت، مسکونی، کشاورزی، فضای اداری، ورزشی، بهداشتی و درمانی، خدماتی و تجهیزات بود و با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۶۲ نفر در استان فراهم شد.
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) مطرح کرد؛

همکاری گروه های بسیجی برای امداد رسانی و پاکسازی معابر در شهرکرد

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) گفت: گروه‌های بسیج سازندگی در چهارمحال و بختیاری با همکاری شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان به کمک مردم این استان شتافتند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری از برگزاری اولین جشنواره ساخت مجسمه‌های برفی در استان خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط، حس رقابت بین دانش‌آموزان و شناسایی استعدادهای برتر در زمینه ساخت تندیس در روزهای اول و دوم بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

بیش از ۶ هزار حاجی در نوبت تشرف به حج

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۶ هزار و ۸۰ نفر از استان چهارمحال و بختیاری در نوبت تشرف به حج هستند.
گیر کردن در آسانسور می‌تواند ترسناک باشد، به خصوص اگر طرفدار آن دسته از فیلم‌هایی باشید که در آن‌ها اتفاقات وحشتناک در آسانسور رخ می‌دهد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در منطقه سردشت لردگان دراثر برخورد خودرو افراد متخلف و قاچاقچیان چوب با یکی از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری این فرد دچار مجروحیت شد.
مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ذخیره خون استان به ۵.۲ روز رسیده است، گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مربوط به ایام خاصی نبوده و مساله‌ای همیشگی است، بنابراین باید در روزهای سرد سال که نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی بیش‌تر می‌شود.
در پی حادثه آتش‌سوزی سرویس کارگران در شهر نقنه که منجر به جان باختن تعدادی از مصدومان شد؛ فرماندار، امام جمعه و نماینده شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با صدور پیام تسلیت، روز پنج‌شنبه را در شهرستان بروجن عزای عمومی اعلام کردند.
یک جامعه‌شناس در چهارمحال و بختیاری گفت: جمع دوستان و نوع گردهمایی که برای بانوان وجود دارد در گرایش به سمت مصرف سیگار و قلیان از اهمیت بالایی برخوردار است همچنین تفریح بر پایه لذت‌گرایی نیز در این امر دخیل است چراکه انسان به صورت ذاتی به دنبال گذران اوقات خوش برای کاهش تنش‌های روحی خود هستند و در چنین فضایی ممکن است هر پیشنهادی برای افراد دارای جذابیت باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کدورت آب چشمه کوهرنگ به زیر ۲۰ NTU رسیده است و در تلاش هستیم مقدار بیش‌تری آب از چشمه وارد مدار آبرسانی شهرکرد شود، آب شرب شهرکرد به حالت پایدار رسیده است.

بارش‌های سیل‌آسای روز 17 مرداد سال جاری موجب گل‌آلود شدن بخشی از منابع تامین آب استان چهارمحال و بختیاری شد که این مسئله روند آبرسانی این استان را با مشکلاتی مواجه کرد.
در جریان سفر رییس جمهوری به چهارمحال و بختیاری صورت گرفت؛

تقدیر از اقدامات بانک مسکن برای کمک به قشر آسیب‌پذیر

بانک مسکن طی اقداماتی جداگانه به میزبانی از مدیران اداره کل راه و شهرسازی اســتان؛ برپایی دو میز خدمت در اداره کل راه و شهرســازی و اداره کل اقتصاد و دارایی و همچنین دیدارهای جداگانه با مسوولان وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی پرداخت.
رئیس سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع زلزله 5.7 ریشتری شهرستان کوهرنگ 40 گروه جهادی در محل زلزله حاضر شدند و 70 گروه جهادی دیگر آمادگی حضور خود را در این مناطق اعلام داشتند. هم‌اکنون نیز 5 گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند و از یک هزار و 250 گروه جهادی ثبت شده در چهارمحال و بختیاری اکثراً برای حمایت از مردم زلزله‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که توسعه سطح زیر کشت گلخانه و توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: این استان با توسعه هفت هکتار گلخانه در صدر جدول توسعه واحد‌های گلخانه‌ای کشور در نیمه اول امسال قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: 2 روستای دره اشکفت در منطقه بیرگان و دره رزگه در موگویی شهرستان کوهرنگ با صرف 18 هزار میلیون ریال اعتبار و با احداث سه هزار و 900 متر شبکه فشار متوسط هوایی، احداث سه هزار و 450 متر شبکه فشار ضعیف و نصب چهار دستگاه ترانسفورماتور توزیع برق‌دار شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی چهارمحال و بختیاری از کاهش بیش از 2 درصدی نرخ بیکاری استان در سال جاری خبر داد و گفت: نرخ بیکاری استان در پایان سال 99 به عدد 15.2 درصد رسید که این شاخص در پایان تابستان امسال به 13.4 درصد کاهش یافت.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از کاهش 30 درصدی برداشت گردو نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: اکثر باغات گردو موجود در استان به‌صورت بذری هستند و یکی از برنامه‌هایی که طی دو سال گذشته در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد، موضوع سرشاخه کاری و پیوند زدن گردو با رقم‌هایی است که میزان بازار فروش و عملکرد آن‌ها بیشتر باشد.
مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری خبر داد:

۵۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان کلنگ‌زنی شد

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری به کلنگ زنی ۵۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان در استان اشاره کرد و گفت: ۵۳ واحد مسکونی نیز با کمک خیران در چهارمحال و بختیاری ساخته و به ایتام واگذار شده است.