سمنان

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود دستگیری دو نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله توسط ماموران کلانتری ۱۱ آزادی که با انتخاب طعمه‌های خود از سایت دیوار اقدام به سرقت و فروش موتورسیکلت های گران قیمت خبر داد.
نماینده ولی فقیه سمنان مطرح کرد:

ورزش زورخانه ای؛ آیین پهلوانی و سنتی ایرانیان

اعضای هییت ورزش زورخانه ای و پهلوانی شهرستان سمنان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان دیدار کردند. حجت الاسلام و المسلمین مطیعی در جمع پیشکسوتان و اعضای هییت ورزش پهلوانی؛ بیان کرد: میلاد امیر المومنین حضرت علی (علیه السلام) یک سنت حسنه میباشد که این مراسم باید در گود زورخانه با شکوه هر چه بیشتر برگزار گردد.
شهر سمنان به علت قرار گرفتن در راهی تاریخی معروف به جاده ابریشم و همچنین داشتن آثار زیادی از جمله قلعه های حکومتی و بناهایی که دارای قدمت هایی حدودی از پیش و پس از اسلام دارد که برخی از آنها به ثبت ملی رسیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: تعداد و اسامی فیلم های منتخب برای اکران در سمنان هنوز اعلام نشده و پس از مشخص شدن جدول اسامی و زمان اکران فیلم های چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر ارائه خواهد شد.
دو گروه هم‌خوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی پسران و دختران دانش‌آموز مرکز دارالقرآن امام خمینی(ره) شهرستان سمنان به مرحلۀ نهایی ششمین دورۀ مسابقات کشوری راه یافته و در بهمن جاری برای انجام مسابقات و رقابت پایانی بین سایر گروه‌های کشور به استان خوزستان می‌روند.
رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: استان سمنان در ماه گذشته بعد از استانهای تهران و مرکزی جایگاه سوم انباشت وسایل نقلیه در سطح کشور را کسب کرد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان گفت: این برنامه ها به همت مدیریت برنامه فرهنگی و اجتماعی، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اداره تربیت بدنی، تشکل های اسلامی، کانون های فرهنگی، انجمن های علمی دانشجویی و همکاری سایر بخش های دانشگاه برگزار می شود.
نشست رئیس شوراهای شهرستان های استان سمنان با موضوع کسب عنوان "سمنان نماینده کشور ایران در اتحادیه شهرهای راه ابریشم " در سالن جلسات شهید بابایی شهرداری سمنان برگزار شد .
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان گفت: استان سمنان مقصد پرندگان مهاجر نیست و تنها در مسیر عبور مهاجرت پرندگان آبزی مانند قو، غاز، اردک‌ و فلامینگو قرار دارد که از عرض شمالی به عرض جنوبی کوچ می‌کنند و مجوز شکار برای این پرندگان در استان داده نمی‌شود.
استاندار سمنان از جذب یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۶ خودکفایی، اشتغال و توسعه روستایی در سراسر استان خبر داد و گفت:: کمیته امداد تسهیلات ارزان قیمت برای خودکفایی پرداخت می‌کند و ما نیز آمادگی داریم تا تسهیلات اشتغال روستایی را پرداخت کنیم.
استاندار سمنان با اشاره به آخرین تصمیم ستاد مدیریت بحران این استان درباره نحوه فعالیت ادارات گفت:تمام واحدهای 12گانه صنفی غیر ضروری در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ 25 و 26 دی ماه در همه شهرستان‌های استان غیرفعال و تعطیل باشد.
اعضای ستاد اضطراری مدیریت مصرف گاز استان سمنان دورکاری کارمندان همه ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی را در روز یکشنبه ۲۵ دی ماه تصویب کردند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: متأسفانه استان سمنان در ازدواج، طلاق و فرزندآوری آمار خوبی ندارد و جای دارد در استانی که در موضوعات فرهنگی حرف برای گفتن دارد، شاهد بهبود این شاخص‌ها باشیم و و با آن دسته از افراد و رسانه‌هایی که در این حیطه مشغول ضدتبلیغ هستند، برخورد قانونی می‌شود.
به مناسبت سالروز عملیات کربلای پنج، صبح امروز ۱۹دی ماه سال جاری محفل خاطره گویی عملیات کربلای پنج با حضور حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده معزز ولی فقیه در استان سمنان، دکتر قدس رئیس دانشگاه، معاونان، مدیران و کارکنان دانشگاه و جمعی از فرماندهان، راویان، رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس در سالن امام رضا(ع) ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.