مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:پیش بینی می شود با توجه به برنامه وزارت صمت، قیمت خودرو در بازار طی روزهای آینده، کاهش یابد.
یک عضو کمیسیون فرهنکی مجلس ضمن مردمی خواندن مراسم اربعین حسینی(ع)تاکید کرد: وقتی مرز عراق بسته می شود باید برای همه بسته باشد، اینکه سخنرانان خاص یا مداحان خاص اعزام شوند و در این خصوص تبعیض قائل شوند، صحیح نیست.
شمس‌الدین حسینی در تشریح دلایل افزایش نرخ دلار؛

از افزایش پایه پولی و نقدینگی تا نرخ دستوری

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس، اصرار بر وجود نرخ ارز دستوری در کشور، شکاف میان عرضه و تقاضا و افزایش پایه پولی و نقدینگی را از جمله عوامل افزایش قیمت دلار دانست و گفت: حرکت دولت به سمت سیاست‌های تسهیل و تشویق صادرات یکی از راه های کنترل بازار ارز است.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، با بیان اینکه مسئولان حوزه شهری نباید بعد از گذشت ۳ سال از تصدی شورای شهر و شهرداری در بیان مشکلات حمل و نقل عمومی در موضع مطالبه‌گر قرار گیرند تاکیدکرد که شیوع کرونا نمی‌تواند دلیلی برای سلب مسئولیت مدیران شهری باشد.
عضو هیأت رئیسه مجلس، بابیان‌اینکه مجلس برای تحقق اولویت‌هایش مبنی‌بر نجات حوزه اقتصادی کشور، بهبود معیشت مردم و اشتغالزایی ۱۴ طرح تدوین کرده است تاکیدکرد که تلاش‌ درجهت بهبود حوزه اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که مردم نتایج آن را در زندگی خود ببینند.
نماینده مردم مرودشت در یادداشتی مطرح کرد:

رسانه انقلابی در دام تحریف

نماینده مردم مرودشت در مجلس در یادداشتی مطرح کرد که هم‌ راستایی با جریان شوم تحریف برای تخریب مجلس امید و انتظار مردم به هیچ عنوان پذیرفته نیست و نتیجه‌ای جز تضعیف جریان انقلابی و نا‌امید کردن مردم نخواهد داشت.
رییس جمهور بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ را به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرد، لایحه بودجه سال آتی با تاکید بر سیاستهای جمعیت و تامین کالاهای اساسی و توسعه مشارکت عمومی و خصوصی تدوین خواهد شد.
نماینده مرند در مجلس با یادآوری تذکر خود به وزیر ورزش در مورد افزایش مصرف داروهای انرژی زای تقلبی در باشگاه های ورزشی، گفت: وزیر تاکید داشت که شبکه مافیایی بسیار پیچیده‌ای بیخ گوش وزارت بهداشت در حال فعالیت است و برای مقابله با آن از نیروی انتظامی، دادستانی و وزارت اطلاعات درخواست کمک کردیم.
نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: جای تاسف دارد که دولت مردم را به بورس دعوت و ناگهان آنان را در این بازار به حال خود رها می‌کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با پرسون؛

انتخاب ملت و دولت ایران، آزادی عمل و استقلال سیاسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نظام جمهوری اسلامی برای یک استقلال سیاسی که حاصل انقلاب است، سختی های بسیاری را متحمل شده بنابراین انتخاب ملت و دولت ایران بین آزادی عمل و استقلال سیاسی در جهان، و تبعیت از سیاست‌های ظالمانه و سلطه امریکایی ها، بدون شک آزادی عمل و استقلال سیاسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس یازدهم به حواشی که برای آن ایجاد می‌کنند توجهی نداشته و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در چارچوب وظایف خود با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس به ایمان به خداوند و باور به سنت‌های الهی مشکلات مردم را برطرف کند.