دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی دولت با اشاره به سیاست‌های پیشگیرانه در ۴۳ شهر که در شرایط بد کرونایی قرار دارند، گفت: در صورتی که آمار، کنترل نشود، سیاست‌های پیشگیرانه با سختگیری بیشتری اعمال خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه باید با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد شود بر ضرورت تدوین طرح سه فوریتی در مجلس برای تصویب قانونی سختگیرانه جهت اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره حذف از حضور در جلسات شورای اجرایی فناوری اطلاعات به دلیل تذکر به رئیس جمهور توضیحاتی ارائه کرد.
رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا؛

کار برخی افراد در هتک حرمت رئیس‌جمهور غلط بود/ انتقاد متفاوت از اهانت است

رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان، گفتند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.
سفیر ایران در پاریس با بیان اینکه ایالات متحده و برخی شرکای آن تاکنون با توجه به سیاست‌های مخرب یکجانبه‌گرایانه، سعی در تضعیف تمامی معاهدات بین‌المللی، نقش سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی داشته‌اند، تاکید کرد: سازمان ملل هرگز نباید به گروگان هیچ قدرتی درآید و باید هم‌راستای منافع صلح‌آمیز تمامی ملت‌های جهان، آزاد، مستحکم و اثربخش شود.
سخنگوی فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب مجلس؛

روحانی باید بماند و پاسخگوی عملکرد ۸ ساله‌اش باشد

سخنگوی فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب مجلس، با بیان اینکه استیضاح رئیس جمهور به صلاح کشور، امنیت ملی و مردم نخواهد بود،گفت: رئیس جمهور باید در سمت خود باقی بماند تا پس از پایان دولت دوازدهم جوابگوی عملکرد ۸ ساله خود باشد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به کوچکتر شدن سفره مردم از وضعیت کنونی گفت: مجلس شورای اسلامی طرحی را برای کمک معیشتی به نیازمندان جامعه و کم‌ درآمدها تصویب کرده است که در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفته تا در آینده‌ای نزدیک در صحن علنی مصوب شود.

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، قرائت گزارش بررسی وضعیت بازار سهام و فولاد و همچنین بررسی تحقیق و تفحص از مناطق آزاد اروند و قشم و پتروشیمی باختر بخشی از دستور کارهای مجلس در هفته آینده است.
در پی ادعاهای بی‌اساس مقامات رژیم آمریکا:

سفیر سوییس احضار شد

ایران به ادعاهای بی‌اساس مقامات رژیم آمریکا، در خصوص دخالت سایر کشورها در انتخابات پیش رو در این کشور واکنش نشان داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی پرداختن به مولفه تربیت را از جمله اولویت‌های کاری قوه مقننه برشمرد و گفت: برای ساماندهی امور آموزش و پرورش باید صدای معلمان شنیده شود.
نماینده مردم رشت در مجلس از تدوین طرح دوفوریتی خرید تبلت توسط وزارت ارتباطات و فناوری برای دانش‌آموزان نیازمند و قرار گرفتن آن در دستور کار هفته آینده صحن مجلس خبر داد.
روحانی با بیان این که مردم می دانند ما در مشکلات هستیم یادآور شد: ما دو دست بیشتر نداریم که با یک دست با تحریم و با یک دست با کرونا مبارزه می کنیم؛ بنابراین نباید به جنجال ها و حاشیه ها اعتنا کنیم. مردم هم شرایط را به خوبی می دانند.