دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس دفتر رئیس جمهور:

دولت در بورس دخالت نمی‌کند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دولت در بورس دخالت نمی‌کند، اما وظیفه صیانت و مراقبت از سرمایه‌های خرد را دارد تا نفوذی‌ها کاری نکنند که سرمایه‌های خرد متضرر شود ما از بورس حمایت کرده و آن را رها نمی‌کنیم. کسی که فکر می‌کند دولت روزانه باید در بورس دخالت کند از ساز و کار بورس آگاهی ندارد.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید با دنیا تعامل گسترده سازنده داشته باشیم، گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت درخط مقدم مبارزه در شرایط تحریم است و بار مسئولیت تامین کالاهای اساسی و ضروری و بخش بزرگی از تولید را بر عهده دارد.
رییس جمهوری با بیان اینکه برای حل مشکلات تجار و سرمایه‌گذاران از جمله پرداخت به‌ موقع ارز به آنان تصمیمات خوبی اتخاذ شده است، تاکید کرد: باید همه موانع اداری، قضایی و سیاسی از سر راه تولید و سرمایه‌ گذاری برداشته شده و با اصلاح رویه‌ها و قوانین راه‌های تسهیل سرمایه‌گذاری فراهم شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره انتقادات روزنامه کیهان به آیت‌الله سیستانی هم تصریح کرد: این موضع ربطی به ارکان جمهوری اسلامی ایران ندارد. ایران نظامی است که براساس مرجعیت شکل گرفته است که مرجعیت در ایران و عراق حافظ صلح امنیت و ثبات دو کشور بوده است.
رئیس قوه قضاییه در انتقاد به سیاست های غلط پولی کشور تاکید کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید جلوی کاهش ارزش پولی ملی کشور گرفته شود.
رییس جمهور بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ را به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرد، لایحه بودجه سال آتی با تاکید بر سیاستهای جمعیت و تامین کالاهای اساسی و توسعه مشارکت عمومی و خصوصی تدوین خواهد شد.
نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: جای تاسف دارد که دولت مردم را به بورس دعوت و ناگهان آنان را در این بازار به حال خود رها می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس یازدهم به حواشی که برای آن ایجاد می‌کنند توجهی نداشته و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در چارچوب وظایف خود با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس به ایمان به خداوند و باور به سنت‌های الهی مشکلات مردم را برطرف کند.
ابوترابی با انتقاد به مدیریت دولت؛

با نشستن درون کاخ نمی‌توان دولت را اداره کرد

نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه با نشستن درون کاخ نمی‌توان دولت را اداره کرد گفت: مردم به سبک مدیریتی قوه مجریه انتقاد دارند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در شرایط کنونی فضاسازی برخی از جریان ها و سایت ها در بازار ارز موجب شده که تقاضا برای خرید ارز در کشور بالا برود، از این رو بانک مرکزی باید با این جوسازی و فضاسازی ها برخورد جدی کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: برخی تصور می‌کنند عرضه سهام صندوق‌ها در بورس تنها با هدف تامین مالی انجام گرفته است در حالیکه عرضه اولیه این سهام‌ها بیش از ۱۰ درصد نبوده است.
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا؛

از توجیه قیمت دلار تا خط و نشان برای افراد فاقد ماسک

رئیس‌جمهور با اشاره به تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای تعیین مجازات برای کسانی که ماسک ندارند، گفت: ۱۴ درصد افرادی که بستری هستند قبلا کرونا گرفته بودند و ناچاریم مقررات و نظارت‌ها را تشدید کنیم.