دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس صادرات بی‌رویه را دلیل اصلی گرانی تخم‌مرغ دانسته و می‌گوید با تداوم این امر، تخم‌مرغ نیز همانند بسیاری از مواد غذایی ارزشمند از سفره غذایی مردم حذف خواهد شد.
عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی در نامه‌ای به وزیر اقتصاد ضمن برشمردن تخلفات وزارت اقتصاد در واگذاری «ایران ایرتور» اعلام کرد: این شرکت ۹۹ میلیون دلار بدهی دارد.
رییس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه دولت عراق به زائران مجوز ورود نمی‌دهد، از زائران و علاقه مندان امام حسین (ع) خواست به شایعات و اخبار بدون اصالت توجه نکرده و به سمت مرزها راهپیمایی نکنند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سال‌ها تز فکری دولتمردان این بود که اول توسعه و بعد عدالت که سرمنشا انحراف از مسیر استقرار آرمان‌های انقلاب است؛ هم اکنون ثمره توسعه عاری از عدالت را که در یک کلمه فقر و فساد و تبعیض است را می‌بینیم.
بر اساس جزییات آخرین جلسه اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی، موضوع سپرده گذاری یک درصد از منابع صندوق برای حمایت از بازار سرمایه مورد تاکید قرار گرفت.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: ما با همکاری دستگاه‌های اجرایی مصمم به اجرای دقیق تمام برنامه‌های مرتبط با امور زنان سرپرست خانوار هستیم و در این مورد ضمن حفظ تعامل خود با مجلس، گزارشات اجرای این طرح را به نمایندگان ارائه خواهیم کرد.
نایب رئیس مجلس گفت: اگر دولت قبل از بازگشایی مدارس، نمایندگان را طرف مشورت خود قرار می داد بهتر می‌توانست دو گانه «سلامت» و «آموزش» را مدیریت کند؛ این دوگانه به خوبی مدیریت نشد.
ایران در نامه‌ای رسمی به سازمان ملل؛

به تهدیدهای ترامپ معترض هستیم

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت مراتب اعتراض خود را به تهدیدهای اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران ابراز داشت.
رییس جمهوری درباره ناکامی آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم‌ها، گفت: پیشاپیش پیروزی روزهای شنبه و یکشنبه و شکست مفتضحانه آمریکا را به ملت ایران را تبریک می‌گویم.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با نقض‌کنندگان پروتکل‌های بهداشتی، گفت: لغو دورکاری در شرایط فعلی به هیچ وجه منطقی نیست و دو سوم کارکنان باید دورکاری کنند.
رئیس‌جمهوری گفت: امریکا که بسیار روشن آمده و از برجام خارج شده، هرچه فحش عالم بوده نثار برجام کرده، بقیه کشورها را به خروج از آن تشویق کرده و به دنبال تهدید کشورهایی رفته که با ایران ارتباط اقتصادی داشتند و حال می‌خواهد از مکانیسم درون برجام استفاده کند و دیدیم که یک قدم هم نتوانست بردارد.
عضو هیات رییسه فراکسیون کارگری مجلس، با انتقاد از اینکه صندوق‌های بازنشستگی به حیات خلوت دولت‌ها تبدیل شده‌اند تاکیدکرد که این صندوق‌ها از منابع اقتصادی مطلوبی برخوردار هستند و اگر به درستی مدیریت شوند می‌توانند تا ۱۰ سال آینده منبع درآمدی خوبی برای بازنشستگان باشند.