دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

ستاد اربعین حسینی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انجام هرگونه راهپیمائی و پیاده‌روی به سمت بارگاه منور حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و سایر بقاع متبرکه، به مناسبت اربعین حسینی(ع) ممنوع است.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس، با انتقاد از اینکه تاکنون نحوه بکارگیری معلمان خرید خدمات کمتر از یک برده‌داری نوین نبوده است از برنامه وزارت آموزش و پرورش برای ارتقا میزان حقوق و مزایای این قشر تا پایان مهرماه خبر داد.
موسوی در واکنش به حضور نیافتن رئیس‌جمهور در جلسه سران قوا :

کرونا بهانه است؛ از نظارت میدانی مجلسی ها ناراحت هستید؟

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: رئیس مجلس در نظارت میدانی از بیمارستان امام(ره) تمام رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد و حضور دکتر زالی در این بازدید، مُهر تاییدی بر رعایت پروتکل‌هاست.
در حالی رئیس جمهوری اقتصاد ایران را دارای وضعیت بهتر نسبت به اقتصاد آلمان توصیف می کند که این کشور در یک سال گذشته صادرات ۱۳۲۸ میلیارد یورویی کسب کرده که با صادرات 40 میلیارد دلاری ایران قابل مقایسه نیست و کاهش 10 درصدی اقتصاد این کشور تبعاتی در زندگی مردمش ایجاد نمی کند. حال سوال این است که آیا رئیس جمهور از آمارهای اقتصادی بی اطلاع است یا کلام خلاف واقع عادتی شده برای منتخب مردم کشورمان!؟
نماینده نیشابور در مجلس گفت: وضعیت امروز کشور نتیجه بی‌توجهی به تولید، سیاست‌های غلط ارزی و گره زدن همه چیز به برجام است که پس از دور خوردن دولت از اروپا و آمریکا سیاست جایگزین برای آن از سوی دولت وجود نداشت.
دبیر کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نحوه جریمه متخلفان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین می‌شود.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تنها راه مقابله با این بیماری و کنترل آن در شرایط فعلی تنها پیشگیری است و باید با افرادی که از رعایت پروتکل‌های بهداشتی تخطی می‌کنند براساس قانون برخورد شود.
افتخاری در انتقاد به بی کفایتی روحانی؛

دولت نه «تدبیر» دارد نه «امید»

عضو شورای مرکزی موتلفه گفت:دولت درحالی باعنوان تدبیر وامید روی کار آمد که به نظر می‌رسد امروز خلاف هر دوی آنها محقق شده است؛یعنی نه تدبیری در کار اداره کشور می‌بینیم ونه امیدی ایجاد شده است.
طی 6 ماهه اول سال 1399 صورت گرفت؛

ثبت 54 هزار مورد گزارش توسط ناظران افتخاری

مدیر کل هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از افزایش سرانه نظارتی این سازمان خبر داد و گفت: خوشبختانه طی 6 ماهه اول سال 1399 ثبت 54 هزار مورد گزارش توسط ناظران افتخاری صورت گرفته است.
رئیس جمهور وزیر جدید صمت را مکلف کرد زنجیره کامل تامین و توزیع شامل تولید، صادرات و واردات کشور، از مرحله ثبت سفارش تا توزیع کالا در فروشگاه‌ها را ایجاد و زمینه دسترسی همه مدیران، فعالان اقتصادی و عموم مردم به این سامانه را فراهم کند، تا در هر لحظه همه بتوانند از تمامی مراحل ورود، توزیع و میزان و موجودی کالا در کشور مطلع شوند.

ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: با توجه به شرایط موجود شیوع بیماری کرونا و رایزنی‌های قبلی با مسئولان عراقی، امکان عزیمت موکب‌های اربعین برای ارائه خدمات به کشور عراق وجود نداشته و این امر کاملاً منتفی است.
در حالی که کمتر از نه ماه به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، مجلس شورای اسلامی قرار است طرحی را از دو هفته آینده در دستور کار صحن قرار دهد که در آن خواستار تغییر اساسی در شرایط نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شده است.