دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

تحقیق و تفحص مجلس استارت خورد

خودروسازان پشت چراغ قرمز بهارستان

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آغاز بررسی طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم خبر داد.
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه قانون‌گریزی و قانون‌شکنی به رویه دستگاه اجرایی و غفلت و اهمال به عادت دستگاه نظارتی تبدیل شده است، گفت: سازمان بازرسی کل کشور باید مچ قانون شکنان را بگیرد.
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پس از ارائه گزارش دستگاه‌های مرتبط در خصوص تامین گندم کشور و اقدامات صورت گرفته برای تداوم خودکفایی و ارائه به صرفه‌تر نان به مردم، قیمت خرید تضمینی گندم که پیش از این در شورای اقتصاد مورد تایید قرار گرفته بود، برای سال زراعی آینده، ۴ هزار تومان تعیین شد.
نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه کاری که وزیر اسبق راه و شهرسازی انجام داد و جای تاسف دارد این است که اجازه داد عرصه و اعیانی مسکن های مهری که در شهرهای جدید از جمله پردیس ساخته شده بود اجازه فروش داشته باشد،‌ خاطرنشان کرد: دولت از همین عرصه‌های مسکن مهر حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان کاسب شدند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: احراز هویت آگهی‌دهندگان در سایت های اینترنتی وضعیت این حوزه را سامان می دهد، قطعا باید شرایطی ایجاد شود که فروشندگان واقعی مسکن تنها بتوانند در سایت های اینترنتی آگهی بدهند و از ورود و فعالیت دلالان جلوگیری شود.
انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، گام بزرگی برای متعادل کردن بورس به شمار می‌رود که به نظر کارشناسان با اجرایی شدن آن، هیجانات بازار کنترل و صف‌های فروش جمع می‌شود و رونق دوباره به بورس باز می‌گردد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز ‎جنگ اقتصادی به مراتب پیچیده تر از جنگ نظامی ۴۰ سال قبل است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون باید گزارشی از نحوه هزینه کرد ۷ هزار میلیارد تومان حاصل از عرضه اولیه سهام شستا در بورس ارائه کند، می‌گوید علیرغم اینکه این وزارتخانه از سامانه شفافیت رونمایی کرده اما حقوق و دریافتی مدیران آن همچنان مبهم است.
رییس جمهوری تاکید کرد: ارز مورد نیاز سال ۹۹ و ذخیره سازی استراتژیک مصوب کماکان باید در اولویت اقدامات بانک مرکزی باشد و تسهیلات مورد نیاز برای تامین ارز لازم در این خصوص فراهم شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمریکا طرف اشتباه تاریخ ایستاده و وظایف خود را فراموش کرده است، گفت: پیام تهران به واشنگتن این است که به جامعه‌ جهانی و وظایف خود برگردد. اگر آمریکا دست از یاغی‌گری بردارد، جامعه جهانی آنها را خواهد پذیرفت.
سخنگوی فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مورد پیشنهاد طرح ملی ساماندهی حاشیه‌نشینی به مجلس، گفت: جای تعجب است که آقای رحمانی فضلی پس از ۷ سال تعلل به فکر ساماندهی حاشیه‌نشینی افتاده در حالی که از سال اول مسئولیتش باید نسبت به ساماندهی آن اقدام می‌کرد.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس صادرات بی‌رویه را دلیل اصلی گرانی تخم‌مرغ دانسته و می‌گوید با تداوم این امر، تخم‌مرغ نیز همانند بسیاری از مواد غذایی ارزشمند از سفره غذایی مردم حذف خواهد شد.