دولت

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری دولت و کابینه را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: ‌افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد و آبی که از این کشور ‌وارد ایران می‌شود به اصطلاح محلی "دشتمال" است یعنی آب بارندگی‌هایی که افغانستان امکان مهار آن را ندارد.
طرح ساماندهی سهام عدالت موسوم به جاماندگان در کمیسیون اقتصادی نهایی شد و در نخستین جلسات علنی مجلس بعد از تعطیلات در دستور کار بهارستان قرار می‌گیرد.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به پیش نویس سند اصلاح و توسعه نظام حقوقی کشور هفته گذشته و همزمان با هفته دولت رونمایی شد گفت: سند «اصلاح نظام حقوقی کشور» اصلاحی در نظام حقوقی کشور ایجاد نمی‌کند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه معرفی ضامن کارمند رسمی با گواهی کسر از حقوق،برای دریافت وام ازدواج اولین مانع ارائه تسهیلات به جوانان است، از ورود کمیسیون اقتصادی به این مهم با هدف تسهیل شرایط خبر داد.
سخنگوی وزارت کشور خبر داد:

افزایش 30 درصدی حقوق کارکنان شهرداری‌ها

سخنگوی وزارت کشور از تصویب افزایش حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‌های کشور در جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران به استناد آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران و اصلاحیه بعدی آن و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان خبر داد.
نماینده تربت حیدریه در مجلس از وجود برخی قوانین که تشدید کننده قیمت خانه است گلایه کرد و گفت: متاسفانه دولت توجهی به اسناد بالادستی مسکن ندارد ولی مجلس می‌کوشد نظارت جدی کرده و از قوه مجریه خواسته رصد جدی بر بنگاه‌های معاملات املاک داشته باشد.
نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: مجلس یازدهم به دنبال رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است و هیچ نگاهی به مسائل حاشیه‌ا‌ی همچون فیلترینگ فضای مجازی ندارد.
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دولت در حمایت از بازار سرمایه اهتمام جدی دارد و توصیه میکنم کسانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند حتما باید حوصله به خرج بدهند و نباید بگذارند دیگران از کم حوصلگی آن‌ها سوء استفاده کنند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در وضعیت فعلی حجم گسترده ای از اراضی بلااستفاده در کلانشهرها به ویژه تهران قرار دارد، مالکان این اراضی ها با هدف کسب سود کلان اراضی را بدون استفاده رها می کنند که این مسئله به ضرر بازار مسکن و اقتصاد کشور است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه "قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی" هرچه سریع‌تر اجرایی شود، پالایشگاه‌سازی را ابزاری دفاعی برای مقابله با جنگ اقتصادی دانست.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: هنوز برای مجلس محرز نشده که دولت برای تعیین سرپرست جدید وزارت صمت از رهبر انقلاب اذن گرفته یا خیر که لازم است دیوان محاسبات به این مسئله ورود کند.
در واکنش به انزوای آمریکا در شورای امنیت

بعیدی‌نژاد: ختم جلسه!

سفیر ایران در لندن در واکنش به انزوای مجدد آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل توییتی منتشر کرد.
در جریان شکایت نمایندگان مجلس از وزیر نفت؛

زنگنه همه راه‌های مقابله با تحریم‌ها را مسدود کرد

نمایندگان مجلس طی شکایتی که از بابت «ترک فعل» از وزیر نفت به قوه قضاییه ارجاع کرده‌اند عنوان کرده‌اند که بیژن زنگنه همه راه‌های مقابله با تحریم‌ها را مسدود کرد.
سخنگوی دولت درباره مصوبات دولت در موضوع آب، برق و گاز اظهار داشت: در این حوزه خدمات مرتبط با زندگی روزمره مردم در دو دولت جزو برنامه‌های بود که در سال ۹۳ طراحی و با جدیت دنبال شد. در برق اجرای نظریه امام راحل و تصویب آن در دستور کار قرار گرفت.