آشپزی

مرغ با سس انار یا مرغ پاییزی یکی از خوشمزه‌ترین و هوس برانگیزترین غذا‌هایی است که می‌توانید آن را در شب‌های سرد پاییز و زمستان درست کنید.
در دنیای امروز با پیدایش اینترنت و گسترش فضای مجازی مردم با انواع غذا‌های کشور‌های مختلف دنیا آشنا شده‌اند و در برخی از رستوران‌ها نیز سرو می‌شوند. در این میان غذا‌های فرانسوی در دنیا بسیار مشهور و پرطرفدار هستند. این غذا‌ها برخلاف غذا‌های ایرانی خیلی زود آماده می‌شوند و نیازی به صرف زمان زیاد ندارند.
در دنیای امروز برای خانم‌های شاغل و یا خانم‌های خانه‌داری که تمام روز مشغول کار‌های خانه و بچه‌داری هستند در اغلب مواقع آشپزی و تهیه‌ی غذا، سخت و خسته کننده است.
اگر به دنبال روغن‌های آشپزی سالم هستید، این چربی‌های سالم انتخاب‌هایی عالی هستند. آن‌ها نه تنها برای پخت و پز روزانه مناسب هستند، بلکه نشان داده شده است که با فواید سلامتی از جمله کاهش خطر بیماری قلبی و فراهم آوردن آنتی اکسیدان‌های محافظ همراه هستند.
گفته می‌شود که پادشاهان هندی و تایلندی در گذشته دستور تهیه این چای را در مهمانی‌های خود می‌دادند. آماده‌اش در بازار موجود است، اما وقتی می‌توانید به سرعت در منزل آماده کنید بهتر است تازه و قابل اطمینان آن را داشته باشید.
برای درست کردن مرغ شکم پر خوشمزه در قابلمه ابتدا مرغ را بشورید و داخل شکم مرغ را خوب تمیز کنید و کنار بگذارید. حالا ۲ عدد پیاز را خلالی خورد کنید در ادامه سیر و فلفل دلمه هم خورد کنید.
این که آلومینیوم چگونه به بدن شما آسیب می‌رساند به عوامل بسیاری مانند سلامت کلی و این که بدن تا چه اندازه می‌تواند تجمع این ماده را در بدن مدیریت کند، بستگی دارد.
آش به عنوان یکی از مقوی‌ترین و سالم‌ترین غذاهای ایرانی، جزء ارزشمندترین آشپزی‌های محلی ما محسوب می‌شود. تنوع فراوانی در انواع آش‌های ایرانی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای طعمی لذیذ و ویژگی‌های منحصر به فردی هستند.
سوپ برش یا بورش روسی (Borscht soup) یا سوپ لبوی روسی یکی از سوپ‌های بسیار خوشرنگ، خوشمزه و متفاوت است که در بیشتر کشورهای سردسیر و روسی زبان مصرف می‌شود.
سالاد گل کلم و انار یکی از سالادهای خوشمزه و خوشرنگ پاییزی است که از ترکیب گل کلم با انار و زیتون تهیه می‌شود و برای شب یلدا بسیار مناسب است.
کاچی نوعی دسر یا مکمل غذایی بسیار پر انرژیه که با آرد ، کره‌ی فراوان و شربت غلیظ شده تهیه میشه. کاچی برای افرادی که ضعف جسمانی دارند مناسبه.