آشپزی

سوپ برش یا بورش روسی (Borscht soup) یا سوپ لبوی روسی یکی از سوپ‌های بسیار خوشرنگ، خوشمزه و متفاوت است که در بیشتر کشورهای سردسیر و روسی زبان مصرف می‌شود.
سالاد گل کلم و انار یکی از سالادهای خوشمزه و خوشرنگ پاییزی است که از ترکیب گل کلم با انار و زیتون تهیه می‌شود و برای شب یلدا بسیار مناسب است.
کاچی نوعی دسر یا مکمل غذایی بسیار پر انرژیه که با آرد ، کره‌ی فراوان و شربت غلیظ شده تهیه میشه. کاچی برای افرادی که ضعف جسمانی دارند مناسبه.
زرشک که به آن الماس سرخ نیز می‌گویند، جایگاه ویژه‌ای در میان ایرانیان و به‌ خصوص آشپزی ایرانی دارد و از آن برای تهیه غذا، نوشیدنی، مربا و شربت استفاده می‌کنند. این دانه‌های ترش و خوشمزه خواص زیادی دارند و برای تهیه زرشک‌پلو یکی از محبوب‌ترین رسپی‌های ایرانی از آن استفاده می‌شود.
خورش آلو اسفناج یکی از خوشمزه‌ترین خورش‌های ایرانی است که به دلیل داشتن اسفناج سرشار از آهن و مواد معدنی است. برای تهیه این خورش خوشمزه و مقوی از ترکیب اسفناج با پیاز، گوشت یا مرغ، آلوی خورشتی، زعفران و... استفاده می‌شود.
میوه‌های خشک را دوست دارید؟ اما به خاطر بالا بودن قیمت از خریدشان خودداری می‌کنید؟ برخی به خاطر گران بودن میوه‌های خشک قید خرید ان را می‌زنند، اما راه چاره چیست؟ شاید بهتر باشد برای کمتر کردن هزینه‌ها این میوه‌ها را در خانه درست کنید.
خوراک مرغ و پنیر یک غذای خوشمزه و بسیار لذیذ است که خیلی زود آماده می‌شود و از ترکیب مرغ پخته با پنیر پیتزا، پنیر خامه‌ای، ذرت و... تهیه می‌شود.
یکی از موارد اصلی در پخت لبو، داشتن رنگ قرمز و زیبایی است که لبوهای پخته شده ما باید داشته باشند ولی گاهی این چنین نشده و لبوها رنگ نیمه سفیدی دارند.
حلوا کفگیری تبریز که یکی از حلوا‌های بسیار متنوع و بینظیر تبریز است، طرفدار زیادی دارد و یکی از خوشمزه‌ترین حلوا‌هایی است که در شهر تبریز طبخ می‌شود.
لیمو ترش یکی از مرکبات بسیار خوشمزه و پرخاصیت است که می‌توان گفت همه عاشق عطر و طعم آن هستند. از آب لیمو ترش تازه در تهیه سالاد، انواع غذاها، چای و شربت استفاده می‌شود.
روغن حیوانی از جمله محصولاتی به حساب می‌آید که از دیرباز در طب سنتی به‌عنوان یک منبع غنی از مواد مغذی و خواص درمانی معرفی شده است. از جمله این روغن‌ها، روغن حیوانی کرمانشاهی به‌ خاطر کیفیت و خصوصیات برتر خود به‌ عنوان یکی از محصولات محبوب در بازارهای مختلف شناخته می‌شود. برای خرید روغن حیوانی کرمانشاهی بهتر است آن را از منابع معتبر تهیه کنید تا از خواص و کیفیت برتر این محصول بهره‌مند شوید.