رسانه‌های دیگر

تلاش برای قطع اینترنت در دو روز کنکور، درحالی است که پیش‌تر مسوولان برگزاری کنکور و سازمان سنجش آموزش کشور، احتمال تقلب گسترده در کنکور را رد می‌کردند اما حالا و درست در روزهایی که سرعت اینترنت ایران و همچنین شدت فیلترینگ به شرایط بحرانی رسیده، از ایده قطع اینترنت برای مقابله با تقلب کنکور استقبال کرده‌اند.
در سال آینده پنج شرکت و بانک دولتی بیشترین زیان مالی را تجربه خواهند کرد که به‌ترتیب شامل بانک سپه، سازمان صداوسیما، شرکت راه‌آهن، بانک مسکن، و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
رسانه دولت عنوان کرد: علی کریمی به جریان رسانه‌ای تازه ضدانقلاب موسوم به «من وکالت می دهم» پیوست و رسماً فرزند شاه سابق ایران را به عنوان وکیل خود برای دوران گذار از جمهوری اسلامی معرفی کرد!
شرکت‌های دولتی یکی از بخش‌هایی است که در لایحه بودجه، حجم منابع و مخارج بالایی را به خود اختصاص می‌دهد، اما تحلیل‌های کمتری درباره آن ارائه می‌شود.
روزنامه جوان در یادداشتی نوشت: اقدام اروپایی‌ها در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی که برخی صاحبنظران سیاسی معتقدند در راستای تحت فشار قرار دادن ایران برای گرفتن امتیاز در مذاکرات هسته‌ای طراحی شده، می‌تواند چالش‌های گسترده‌ای را برای آن‌ها ایجاد کند.
روزنامه خراسان نوشت: برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که او نیم نگاهی نیز به انتخابات 1402 مجلس داشته و قرار است در تقسیم کار تیم سیاسی راست میانه نقش پررنگی داشته باشد و همراه با چهره هایی چون آذری جهرمی، سورنا ستاری و عبدالناصر همتی فهرست تهران را تشکیل دهند.
روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به اعدام علیرضا اکبری نوشت: اعدام یک جاسوس فقط وقتی اثر مصونیت ‌بخشی خود را در جامعه برجای خواهد گذاشت که متولیان امور با ردیابی شیوه‌های بکار گرفته شده توسط او، به سراغ نمونه‌های مشابه بروند و اجازه ندهند افراد دیگری با استفاده از همان شیوه‌ها اهداف بیگانگان را دنبال کنند و محقق سازند.
روسیه یکی از متحدان استراتژیک ایران درپی حمله به کشور اوکراین به گونه‌ای می‌نمایاند!!! که ایران هم در ردیف یکی از مباشران و معاونان این حمله قرار دارد!!! این رویکرد برای ایران مشکلاتی در جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی همراه داشته است.
بازگشت روحانی به قدرت» شایعه است یا واقعیت؟ انتشار یک خبر در روزگذشته سبب طرح شایعات و گمانه‌هایی شد. وب‌سایت رسمی دکتر حسن روحانی به نشانی rouhanihassan.com به‌طور آزمایشی آغاز به‌کار کرد. این سایت علاوه بر انتشار اخبار و مواضع رسمی حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران، کارنامه دولت تدبیر و امید را نیز مرور می‌کند.
کیهان در سرمقاله خود با اشاره به اغتشاشات ماههای اخیر نوشت:همان تفکر شروری که تقلب را در انتخابات 88 بهانه می‌دانست و اصل نظام را نشانه رفته بود، این بار هم زن، زندگی و آزادی را بهانه حمله به کانون‌های قدرت ایران و در رأس آن رهبری معظم انقلاب اسلامی قرار داده است.
اقتصاد ویتنام در سه دهه گذشته تحول شگرفی را تجربه کرده است. این تحول باعث شد، یک اقتصاد کشاورزی فقیر با محدودیت‌های مبادله داخلی به یک اقتصاد پیشرو و برند در تولید صنعتی در دو دهه اخیر با مشارکت بخش‌خصوصی و شرکت‌های فراملیتی تبدیل شود.
به اعتقاد نشریه صبح صادق، ریشه آنچه او «مشکل» خوانده این است که «منافع ملی نزد مردان سیاست هنوز منزلت خویش را پیدا نکرده» است. نویسنده معتقد است که بابت همین موضوع، در زمان «بحران‌ها و مشکلات» به جای آنکه به دنبال «وحدت نظر، هم‌افزایی، همکاری و تعامل» باشند، «غالبا به حفظ جایگاه و شأنیت خویش می‌اندیشند.»
یک دهه تبخیر حجم اقتصاد چه تاثیری بر حجم جمعیت فقیر گذاشت؟

رویش فقر با ریزش رشد

بررسی‌ها حاکی از آن است که با اوج‌گیری تحریم‌های نفتی و بانکی دهه۹۰ به لحاظ آمارهای رشد اقتصادی، یکی از بدترین دهه‌های اخیر اقتصاد ایران بوده است.
این روند باعث شده است که درآمد سرانه ایرانی‌ها نیز روند نزولی را ثبت کند. در کنار کوچک شدن کیک اقتصاد، نرخ فقر مطلق نیز روند صعودی به خود گرفته است.
ارائه لایحه بودجه با تاخیر و بدون برنامه‌ریزی دقیق و تمدید احتمالی برنامه ششم در حالی صورت گرفته است که به گفته کارشناسان امید چندانی به تحقق درآمدهای آن حتی برای یک سال آینده وجود ندارد.
قبلا خیلی از بازیگرها و کارگردان‌ها در این کشور- به زعم آنها خفقان آلود و بسته- فرصت شکوفایی استعدادهایشان را یافتند و با کلی ادعا به همین کشور پشت پا زدند و راهی دیار فرنگ شدند. اما الان زیر غبار فراموشی قرار دارند و به‌جای کار هنری، مشغول امور دیگری هستند.
در ادامه قدم‌های واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، قرار است ۵۱درصد سهام این دو باشگاه به صورت بلوکی واگذار شود تا عملا سهم دولت در دو باشگاه پرطرفدار پایتخت به زیر ۵۰درصد برسد.