رسانه‌های دیگر

چرا دولت در برابر کمبود گاز، نمی تواند تصمیمات درست اتخاذ کند؟

جای خالی عدالت در توزیع انرژی

هنوز چند روزی از آلودگی بی‌سابقه هوا نگذشته که این‌ بار در سرمایی کم‌سابقه نوبت به کمبود گاز رسید؛ پدیده‌هایی که اگرچه امسال در وضعیتی بسیار حادتر تجربه می‌شوند و منجر به توقف فعالیت یا مشکلات بسیاری برای کارخانجات سیمان، فولاد و پتروشیمی‌ها و حتی نیروگاه‌های برق شده‌اند، اما نمی‌توان آنها را مختص به امسال دانست.
انتقاد تند روزنامه اصولگرا از وزیر نفت

نمک روی زخم مردم، هزینه از سرمایه ملی

تنه ‌به‌ تنه شدن موج سرمای سیبری با ناحیه شرقی کشور و ورود سامانه‌های بارشی از سمت غرب باعث شده مردم کشور بعد از چنددهه بالاخره طعم یک زمستان تمام‌عیار را بچشند.
کلاس‌های درس مبانی علم اقتصاد را معمولا با تداعی آزاد شروع می‌کنم؛ به این ترتیب که عنوان می‌کنم، اولین واژه‌ای را بگویید که با شنیدن «اقتصاد» بدون درنگ به ذهن شما می‌آید.
هرچند اسرائیلی‌ها در حوزه تبلیغاتی سعی می‌کنند در خصوص موضوع هسته‌ای ایران چهره خشن و جنگ‌طلبی از اسرائیل به نمایش بگذارند اما بخوبی می‌دانند که فقط در چهارچوب استراتژی امریکا می‌توانند ایفای نقش کنند و گرنه قدرت نظامی اسرائیل در برابر ایران به حدی نیست که بتواند به رویکرد نظامی روی بیاورد.

در تاریخ بیست و یکم اولین ماه زمستانی که به نظر می‌آید خیلی سخت و سرد باشد، خبر رسید که وزارت نفت تصمیم گرفته به دلیل افت فشار گاز و همچنین کمبود برق، تهران را به‌طور کامل در روزهای شنبه و یکشنبه یعنی 24 و 25 دی ماه تعطیل کند.
ماجرا این است که بخش زیبای کار ملی‌پوشان ایرانی در همین جام دیده نشد. بازیکنان تیم ملی از قبل تصمیم گرفته بودند اگر به دور دوم جام جهانی رفتند، هرچه پاداش می‌گیرند را به مؤسسه‌های خیریه اهدا کنند، ولی این مورد محقق نشد تا نیت خیر بازیکنان تیم ملی به ظاهر عملی نشود. اینجا، ولی اتفاق تازه‌تری رخ داده که واقعا قابل تحسین است.
سیدابراهیم رئیسی گفت:  پنج دی ماه هم لایحه بودجه تقدیم مجلس شد. دوبخشی‌ شدن بودجه منجر به این شد که بخش تبصره و احکام قبلاً ارسال شود و با دومرحله‌ای شدن تصویب و تدوین بودجه طبیعتاً بخش مربوط به جداول را امروز به مجلس تقدیم می‌کنیم.

مزاحمان اورژانس تهران حتی برای انتخاب همسر با 115 تماس می گیرند؛

شوخی‌های مرگبار!

-الو اورژانس؟
-راهنمای 248 هستم. چه کمکی می‌تونم به شما بکنم؟
راستش، چند وقتی هست تصمیم به ازدواج گرفته‌م، اما هر چی می‌گردم دختر مناسب پیدا نمی‌کنم. شما کسی رو سراغ ندارین؟
تناقضات افزایش حقوق 20 درصدی و تورم 50 درصدی در سال آینده؛

معمای شکاف 30درصدی!

کاهش منابع درآمد دولت، افزایش تورم، خط فقر حداقل 18 میلیون تومانی از جمله پارامترهای تعیین کننده در حداقل حقوق‌ سال بعد است که به گفته کارشناسان شرایط دشواری را برای دولت در سال آینده با توجه به موانع و مشکلات پیش‌رو ترسیم کرده است.
بعد از اعلام دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تروریستی بودن شبکه اینترنشنال، برخی کارمندان این شبکه که تصویر آنها پخش شده، به‌دلیل احساس ناامنی خواستار تدابیری برای تأمین امنیت خود شده‌اند و برخی دیگر با مسئولان و افراد پشت‌پرده این شبکه تروریستی درگیر شده‌اند.
روحانی: مجلس مقصر است

آغاز ماراتن روحانی و رئیسی

ماراتن روحانی و رئیسی آغاز شده است. ابراهیم رئیسی، حسن روحانی را به بودجه‌ریزی همراه با کسری متهم کرده است. اقدامی که عملا دست دولت سیزدهم را بست و میوه تورم را در سبد اقدامات وی گذاشت.
نرخ تثبیتی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برای ارز سامانه نیما حالا به محل تقابل دولت و مجلس تبدیل شده است.
اخیرا نشریه شارلی ابدو که پیش از این از طریق انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام(ص) باعث بدنامی خود و فرانسه نزد مسلمانان شده بود، دست به انتشار کاریکاتورهایی از رهبر ایران زده است.