رسانه‌های دیگر

روزنامه اعتماد نوشت: مخالفت‌هایی که این روزها با فضای مجازی می‌شود فقط در کلام نیست. وزارت محترم ارتباطات گفتارها را به عمل تبدیل کرده و با کند کردن اینترنت و کاهش عرض باند عملا دسترسی مردم را مسدود کرده و عصبانیت شهروندان هم برایش هیچ اهمیتی ندارد.

ایرانیان در ۱۲ سال اخیر سالانه به طور متوسط در حدود ۱۲ هزار ویزا یا اجازه اقامت موقت و دائم کاری در مقاصد آمریکا، کانادا، استرالیا، بریتانیا و اتحادیه اروپا دریافت کرده‌اند.
روزنامه اطلاعات نوشت: به سخنان مقامات توجه کنید که چه آمارهایی ارائه می‌دهند. اینکه تورم را پایین آورده‌ایم.این میزان مسکن ساخته‌ایم. استقراض از بانک مرکزی را کاهش دادیم. این میزان شغل ایجاد کرده‌ایم … اما مسئله این است که آنچه حضرات می‌گویند در باور مردم که باید ببینند و اثر آن‌را در زندگی خویش حس کنند نمی‌نشیند.
علی دایی که سارق گردنبندش را نبخشید، درباره اغتشاشگران می گوید نباید آنها را مجازات کرد

حمله عجیب به علی دایی در رسانه شهرداری تهران

آبان ماه سال99 خبری در رسانه‌ها منتشر می‌شود که محتوای آن نشان می‌دهد یکی از فوتبالیست‌های مشهور که بعدا معلوم می‌شود علی دایی است، طعمه سرقت شده است.
روز گذشته هم‌زمان با برگزاری نشست خبری رئیس کل بانک مرکزی، اسکناس آمریکایی در بازار آزاد در کانال 39 هزار تومانی معامله شد. بااین‌حال، آقای رئیس در سخنانش نرخ بازار آزاد را غیرشفاف خوانده و گفته که در بازار رسمی ارز اوضاع خوب است و نیازهای ارزی تأمین می‌شود.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تاریخ 43 سال گذشته نشان می‌دهد در هیچ مقطعی از عمر نظام جمهوری اسلامی، حتی در ماجرای اشغال سفارت آمریکا چنین حجمی از هجمه و فشار روانی - سیاسی بر کشورمان سابقه نداشته است و هرگز تا این حد، دامنه واکنش‌ها علیه نظام، فراگیر، متنوع، چندوجهی، ادامه‌دار و پرصدا نبوده است.
طبق قانون هرساله دولت باید 15 آذر لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند اما آذرماه رو به اتمام است و هنوز از لایحه بودجه 1402 خبری نیست. اتفاقی که دولت‌های نهم و دهم سردمدار آن بود و به نظر می‌رسد همان اتفاقات حالا در دولت سیزدهم درحال تکرار است.
نتیجه یک پژوهش به روایت روزنامه اعتماد:

مشارکت کمتر؛ اعتراض بیشتر

یک تحقیق جدید براساس آمار مشارکت در انتخابات مجلس سال ۱۳۹۸ و انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۴۰۰ و همچنین اخبار اعتراضات، نشان می‌دهد اعتراضات در شهرستان‌هایی رخ داده است که از انتخابات سال ۹۶ به بعد، بیشترین میزان ریزش آرا و کاهش مشارکت سیاسی در انتخابات را داشته‌اند.
آیا اتفاقات و ذهنیت‌های اعتراضی، یک‌شبه شکل گرفته‌اند؟ آیا همه آنهایی که در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها وجه نامتعارفی از رفتار سیاسی - از اعتراض به تغییر رفتار تا خشونت‌های براندازانه- را نمایش داده‌ و همه آن جمعیت میلیونی که پشت پنجره‌ها همدلی می‌کرد آیا همه از عوامل وابسته به خارج یا تحت‌تاثیر عملیات روانی خارجی بوده‌ و به یک‌باره شکل گرفته‌اند؟